Eerste herenteam staat gedeeld eerste, maar handhaving is niet zeker

De voorjaarscompetitie is halverwege voor de tafeltennisteams van Scyedam, zaterdag zijn de eerste returns gepland.
Het eerste herenteam staat met Hercules en Hilversum gedeeld eerste, maar de onderlinge verschillen zijn nog buitengewoon klein. De voorsprong op nummer vier en tegenstander aanstaande zaterdag Pecos is slechts een punt en het verschil met nummer vijf Sittard is ook maar twee punten. Dus het kampioenschap en de degradatie zijn nog allerminst beslist.
Het tweede herenteam heeft afgelopen zaterdag een uitstekende 3-10 overwinning behaald in de uitwedstrijd tegen Docos 1. Desondanks staat het team met vijf punten achterstand op de vijfde plaats, zodat in de tweede competitiehelft nog een aantal goede resultaten moeten worden neergezet om zich te kunnen handhaven.
Zaterdag spelen het eerste en tweede herenteam en de zes jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

Het eerste jeugdteam speelt de thuiswedstrijden net als heren 1 en 2 om 15.00 uur, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Hilversum 2;
Scyedam jeugd 2 - Alexandria ’66 3 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 3 - Alexandria ’66 4 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 4 - Serve 71 1 uit Hendrik Ido Ambacht;
Scyedam jeugd 5 - Rijnsoever 10 uit Katwijk;
Scyedam jeugd 6 - Alexandria ’66 8 uit Rotterdam.

Het eerste jeugdteam komt uit in landelijk B en bestaat uit Jarnelo Erich, Onder Kondu, Luciano Medrano Prado en Kay Sels. Het team staat momenteel derde met 26 punten. Tegenstander Hilversum staat met 29 punten op de tweede plaats. De uitwedstrijd tegen Hilversum werd met 4-6 gewonnen.
Het tweede jeugdteam komt uit in de eerste klasse, de spelers van het team zijn Emir Ersoy, Gaudi Kaersenhout en Ridvan Velic. Ook dit team staat halverwege derde met 27 punten uit vier wedstrijden, dat is slechts twee punten minder dan koploper VVV heeft behaald uit vijf wedstrijden. Tegenstander Alexandria staat vierde met 22 punten uit vijf wedstrijden. De uitwedstrijd tegen Alexandria ’66 3 eindigde in een ruime 3-7 overwinning.
Het derde team komt uit in de tweede klasse en bestaat uit Dean Hageraats, Nina de Jong, Eren Kondu en Kenai Scholtes. Dit staat op de vijfde plaats met 18 punten. De uitwedstrijd tegen Alexandria ’66 eindigde in een 7-3 overwinning voor de thuisclub.
Team 4 komt uit in de vierde klasse en bestaat uit Rozerin Altay, Farouq el Issati, Steven de Jong, Ian Quinlan en Ben Westerkamp. Het team staat tweede met 28 punten. Serve 71 staat zesde met 18 punten. De uitwedstrijd eindigde in een ruime 2-8 overwinning.
Team 5 komt uit in de jeugd starters duo competitie, de spelers van dit team zijn Tu Bui en Uveys Yardimsever. Het team staat momenteel tweede met 14 punten. De uitwedstrijd tegen Rijnsoever 10 eindigde in een maximale 0-5 overwinning.
Ook team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. Spelers van het team zijn Ersan Metin, Jazz Sodiko en Nathan van Velsen. Het team staat tweede met 13 punten, de uitwedstrijd tegen Alexandria ’66 eindigde in een minimale 3¬-2 nederlaag.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Pecos 1 uit Oegstgeest;
Scyedam 2 - Amsterdam ’78 1.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat dit seizoen uit Thomas Baart, Denis Dimitrov, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope, Daniel Pava en Gabriele Vicario. De verschillen in hun eerste divisie poule zijn halverwege de voorjaarscompetitie uitermate gering. Drie teams staan met 37 punten gedeeld eerste, naast Scyedam zijn dat Hercules en Hilversum. Vierde staat Pecos met 36 punten, Sittard staat vijfde met 35 punten. Markiezaat is met 13 punten hard op weg naar degradatie. De uitwedstrijd tegen het gepromoveerde Pecos werd door ons team teleurstellend met 8-5 verloren. In die wedstrijd wonnen Daniel en Edwin beiden tweemaal en Gabriele zorgde voor het vijfde punt. Kopman Thomas bleef met lege handen.
De spelers van tegenstander Pecos zijn Tom Helle, Tony Houxuan, Paul Kruijt, Maaike van de Pavoordt, Ronald Rijsdorp, Rene Waterreus en Jens Wiersma. Afgelopen zaterdag won dit team ruim met 9-4 van Hilversum.

De spelers van het tweede herenteam zijn Daria Dubenko, Rob Hoogendijk, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Het team staat vijfde met 29 punten en heeft vijf punten achterstand op Scylla en Shot die gedeeld derde staan, waarbij Shot een wedstrijd meer heeft gespeeld. De uitwedstrijd tegen Amsterdam’78 eindigde in een ruime 12-1 overwinning voor de thuisclub. De spreekwoordelijke eer werd gered door Bart. Daniel, Daria en Kees wisten daar geen punten aan toe te voegen.
De spelers van tegenstander Amsterdam ‘78 zijn Uri Eugenio, Jean Paul Montanus, Timon Priem en Joakim Rondin. Dit team won afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd met 9-4 van Scylla 2 uit Leiden.