Aanstaande zaterdag staat er voor de landelijk spelende teams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma. Het damesteam sprokkelde in de thuiswedstrijd afgelopen zaterdag de eerste twee punten van het seizoen bij elkaar en het herenteam wist op miraculeuze wijze na een 1-4 achterstand nog een 5-5 gelijkspel uit het vuur te slepen.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - TTV Lybrae Heerlen 1;
Scyedam heren 1 - Disnierats 1 uit Hoorn.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 2 - NTTC uit Nieuwerkerk aan den IJssel.

Het damesteam van Scyedam komt dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie die wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar worden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Afgelopen zaterdag ging de thuiswedstrijd tegen Hilversum met 2-4 verloren.
Tegenstander TTV Lybrae Heerlen kwam afgelopen zondag voor het eerst in actie; in de thuiswedstrijd tegen VTV uit Nieuwegein werd met 2-4 verloren. In die wedstrijd won Yun Zhang haar twee wedstrijden. Het team uit Heerlen bestaat uit de speelsters Eline Gelderman, Rachel Gerarts, Laura van Oppen, Rianne Strik, Zhuo Xu en Yun Zhang.

Het eerste herenteam komt uit in de eerste divisie en bestaat uit de spelers Thomas Baart, Emanuel Martins Ferreira, Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic. Dit team zal alle zeilen moeten bijzetten om zich te plaatsen bij de eerste drie in de poule om zich daarmee te plaatsen voor de promotiegroep van de eerste divisie. In het voorjaar wordt daarin gestreden om promotie naar de eredivisie. In de puntendeling afgelopen zaterdag tegen TTC Middelburg won Thomas alle drie zijn enkelspelen en zorgden Emanuel en Jeroen met eenmaal winst voor beide andere punten voor Scyedam.
Tegenstander Disnierats won afgelopen zaterdag ruim met 8-2 van VTV uit Nieuwegein. Het team uit Hoorn bestaat uit Mark Bek,. Sjoerd Bek, Marco Gerritse en Stefan Heijnis.