Herenteam nog niet op koers voor doelstelling

Aanstaande zaterdag staat er voor de landelijk spelende teams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma. De tussenstanden van de wedstrijden van de dames en van heren 1 zullen live via internet te volgen zijn op onze site www.ttvscyedam.nl.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - SKF 1 uit Veenendaal;
Scyedam heren 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude Dorp.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 3 - Docos/Wolkyshop.nl 1 uit Leiden.

Het damesteam van Scyedam komt dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie die wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar worden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniƫlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. In de vijf tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn slechts vier punten bij elkaar gesprokkeld, waarmee de achtste en laatste plaats wordt bezet.
Tegenstander SKF staat met 16 punten uit vier wedstrijden op de derde plaats in de voorlopige tussenstand. Het team uit Veenendaal bestaat uit de speelsters Tali Cohen, Felicia Faas, Carla Nouwen, Jasminka Oeij, Brenda Vonk-Huntelerslag en Kapo Yu.

Het eerste herenteam komt uit in de eerste divisie en bestaat uit de spelers Thomas Baart, Emanuel Martins Ferreira, Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic. Dit team is nog ver verwijderd van de doelstelling om te eindigen bij de eerste drie in de poule om zich daarmee te plaatsen voor de promotiegroep van de eerste divisie. In het voorjaar wordt daarin gestreden om promotie naar de eredivisie. Halverwege de najaarscompetitie is het nog wachten op de eerste overwinning. Tot nu toe werd driemaal gelijk gespeeld en tweemaal met 6-4 verloren, waardoor met 23 punten de vijfde plaats wordt ingenomen in de tussenstand. In de uitwedstrijd ging de overwinning met 6-4 naar de thuisclub, in die wedstrijd won Thomas twee wedstrijden en zorgden Emanuel en Jeroen met eenmaal winst voor beide andere punten voor Scyedam.
Tegenstander Avanti is met 33 punten koploper in de poule. Het team uit Hazerswoude Dorp bestaat uit Leon van Boven, Simon Goessens, Steffen Greup en Frank Hollak.