Damesteam komt niet in actie

Aanstaande zaterdag staat er voor het eerste herenteam van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma. Stond ons herenteam halverwege deze najaarscompetitie nog op een teleurstellende vijfde plaats, intussen is het team door drie prima overwinningen opgeklommen naar de tweede plaats in hun eerste divisie poule. Hiermee is de doelstelling om bij de eerste drie te eindigen in eigen hand.
De tussenstanden van deze wedstrijd van heren 1 zullen live via internet te volgen zijn op onze site www.ttvscyedam.nl.
De wedstrijd die stond gepland voor het damesteam is een week uitgesteld, omdat tegenstander Dozy Den Helder/Noordkop komend weekend Europacup verplichtingen heeft.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Bit.nl uit Ede.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 2 - Taveri 1 uit Ridderkerk;
Scyedam heren 3 - Scylla 4 uit Leiden.

Het eerste herenteam komt uit in de eerste divisie en bestaat uit de spelers Thomas Baart, Emanuel Martins Ferreira, Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic. Dit team is intussen op koers voor de doelstelling om te eindigen bij de eerste drie in de poule en zich daarmee te plaatsen voor de promotiegroep van de eerste divisie. In het voorjaar wordt daarin gestreden om promotie naar de eredivisie. Met drie opeenvolgende overwinningen is het herenteam opgeklommen naar de tweede plaats in de voorlopige tussenstand. Tot nu toe zijn uit de acht gespeelde wedstrijden 43 punten behaald. De uitwedstrijd tegen Bit.nl eindigde in een puntendeling. In die wedstrijd wonnen Emanuel en Thomas twee wedstrijden en zorgde Nermin met eenmaal winst voor het vijfde punt voor Scyedam.
Tegenstander Bit.nl staat met Disnierats met allebei 41 punten op een gedeelde derde plaats in de poule. Het team uit Ede bestaat uit Robert-Jan van der Heijden, Daan Heijmen, Michel Laroo, Maarten Loeve en Gerben Last.