Damesteam speelt return van play-down

Komende zaterdag staat voor de herenteams van Scyedam die uitkomen in de landelijke competitie de laatste (thuis)wedstrijd op het programma van de voorjaarscompetitie. Voor het damesteam staat aanstaande zondag de return op het programma van de play-down tegen de nummer vijf. De thuiswedstrijd tegen TTV Lybrae Heerlen werd door onze dames met 0-3 verloren. Bij verlies volgt een beslissingsweedstrijd tegen de verliezer van de andere halve finale in de play-down.
Het eerste herenteam lijkt af te koersen op de tweede plaats in de promotiegroep van de eerste divisie. Die plaats in de eindrangschikking betekent een beslissingswedstrijd om promotie tegen de nummer drie in de play-down van de eredivisie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Hercules 1 uit Terborg;
Scyedam heren 2 - Sittard 1.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira, Jochem de Hoop en Nermin Smajic. De achterstand op koploper Hercules is intussen door een onverwacht ruime nederlaag tegen Tempo Team opgelopen tot 7 punten, dus om kampioen te worden moet zaterdag met minimaal 9-1 worden gewonnen. De voorsprong op nummer drie Tempo Team bedraagt ook 7 punten, zodat een tweede plaats in de eindrangschikking het meest waarschijnlijk is. De uitwedstrijd tegen Hercules eindigde in een verrassend ruime 2-8 overwinning, Nermin en Emanuel wonnen in die wedstrijd allebei driemaal, Thomas deed daar met twee overwinningen weinig voor onder. Het team van tegenstander Hercules bestaat uit Herm Aalders, Jelle Bosman, Martin Brinkhoff, Jurgen Pastoors en Gerko Wiemer

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Ons tweede team staat momenteel met 35 punten op de vijfde plaats. Om zich te handhaven moeten er zaterdag twee punten meer worden gescoord dan concurrent Enjoy&Deploy/Taverzo 3 die met één punt meer op de voor degradatie veilige vierde plaats staat. Het team uit Zoetermeer speelt zaterdag thuis tegen kampioen Wijzenbeek/Westa 2 uit Wessem.
Tegenstander van de reserves van Scyedam is Sittard, dat op de tweede plaatsstaat met 56 punten. De uitwedstrijd eindigde in een ruime 9-1 overwinning voor de thuisclub, alleen Mark wist in die wedstrijd eenmaal te winnen. Kees en Stephan bleven met lege handen.
Het team van Sittard bestaat uit Sam Geuskens, Martijn Henstra, René Hoeksema en Manuel Piepmeyer.