Afgetekende 3-0 winst op Klimaatgroep Stars

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam heeft afgelopen zondag promotie naar de eredivisie afgedwongen door winst in de beslissingswedstrijd tegen Klimaatgroep Stars uit het Groningse Middelstum. In de speelzaal van tafeltennisvereniging Swift in Deventer wonnen Thomas Baart, Emanuel Martins Ferreira, kopman Nermin Smajic en gelegenheidscoach Jeroen Bastiaansen afgetekend met 3-0 van de nummer 7 van de eredivisie.

In de openingswedstrijd liep Nermin Smajic in eerste instantie uit naar 7-4, maar knokte verdediger Arnoud Meijer zich terug en won de game alsnog. Ook in de tweede game een voorsprong, ditmaal met 6-3. Daarna ging het gelijk op en op 8-9 sleepte Nermin de game met drie punten op rij binnen. De derde game ging via een regelmatig scoreverloop naar Nermin en in de vierde kwam hij 4-7 achter. Ditmaal kwam Nermin via 8-7 terug en won de game en bracht het Schiedamse team op voorsprong.

Emanuel Martins Ferreira won de eerste game afgetekend tegen kopman Colin Rengers. In de tweede game liep Colin al snel weg en bracht de partijen op gelijke hoogte. In de derde game leek Emanuel op 7-2 eenvoudig weer op voorsprong te komen, maar daar dacht Colin anders over: via 7-9 trok hij de game met 9-11 naar zich toe. In de derde game kwam Emanuel op een 7-3 voorsprong maar ook ditmaal kwam Colin terug. Via 9 9 trok Emanuel alsnog met 11-9 aan het langste eind. In de beslissende vijfde game stond Emanuel eigenlijk steeds voor en via 6-3 en 9-6 bracht hij de Schiedammers via een 11-7 overwinning op een 2-0 voorsprong bij de pauze.

Na de onderbreking stond Thomas Baart tegenover routinier Jan Tammenga. In de eerste game kwam Thomas met 7-9 achter, maar hij trok met vier prima punten de game naar zich toe. De tweede en derde game gingen via regelmatige overwinningen naar Jan. In de vierde game kwam Thomas prima uit de startblokken en via 9-3 dwong hij met 11-8 een beslissende vijfde game af. Door de overwinning was de tegenstand van Jan gebroken en liep Thomas uit naar een overtuigende 11-4 overwinning. Hiermee was de overwinning een feit en kon Scyedam de terugkeer naar het hoogste niveau gaan vieren.

Spelers Scyedam:
A. Nermin Smajic