Terugkeer heren 1 naar de eredivisie

Aanstaande zaterdag start de najaarscompetitie voor de in de landelijke competitie spelende seniorenteams van Scyedam met een thuiswedstrijd. Voor het eerste herenteam betekent dit een terugkeer sinds de voorjaarscompetitie 2015 naar de eredivisie. Het damesteam heeft zich in het voorjaar niet weten te handhaven in de eredivisie en moet een stapje terug doen.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Hercules 1 uit Terborg;
Scyedam heren 2 - SV Red Star ‘58 1 uit Goirle.
Scyedam dames 1 - De Treffers (R) 2 uit Roelofarendsveen;
Daarnaast in de eerste klasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 3 - VVV 4 uit Leidschendam.

Het eerste herenteam heeft via een afgetekende 3-0 overwinning in de beslissingswedstrijd tegen eredivisionist Klimaatgroep Stars promotie naar de eredivisie afgedwongen. Het team is ten opzichte van het voorjaar niet gewijzigd en bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Tegenstander Hercules is afgelopen seizoen eveneens gepromoveerd. Het team uit Terborg bestaat uit Herm Aalders, Jelle Bosman, Martin Brinkhoff, Jurgen Pastoors en Gerko Wiemer.

Het tweede herenteam is er in de voorjaarscompetitie nipt in geslaagd zich te handhaven in de derde divisie door een beter onderling gamesaldo dan het met een gelijk aantal punten geëindigde derde team van Enjoy & Deploy/Taverzo. Het team is ongewijzigd ten opzichte van de voorjaarscompetitie en bestaat uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren.
Het team van SV Red Star ’58 heeft zich in het voorjaar met een tweede plaats ruimschoots gehandhaafd in de derde divisie. Het team uit Goirle bestaat uit Coen van de Hout, Vincent van Kuijck, Monique Posthuma en René Vrins.

Het damesteam van Scyedam is in het voorjaar gedegradeerd uit de eredivisie en komt nu uit in de eerste divisie. Omdat Charell Schoonbrood door een hardnekkige blessure voorlopig niet in actie kan komen, versterkt haar zus Anissa het team. Het damesteam bestaat naast de beide zussen Schoonbrood uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen en Patricia Smith.
De reserves van De Treffers handhaafden zich in het voorjaar met een tweede plaats in de eerste divisie B. Het team uit Roelofarendsveen bestaat dit seizoen uit de speelsters Selma Bibuljica, Esther van der Linden, Isabel van Veen, Marleen Visser en Lisanne van Wassenberg.