Eerste herenteam kwam nog niet tot winst

Komende zaterdag is de laatste ronde van de eerste helft van de najaarscompetitie voor de in de landelijke competitie spelende seniorenteams van Scyedam.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Scylla 1 uit Leiden;
Scyedam heren 2 - Megacles 1 uit Weert;
Scyedam dames 1 - Tanaka 1 uit Etten-Leur.

Het eerste herenteam van Scyedam komt dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie die wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar worden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Het team bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. Na de twee 2-4 nederlagen in de eerste twee wedstrijden ging de eerste uitwedstrijd tegen Wijzenbeek/Westa ook met 4-2 verloren. Daarmee staat ons eerste herenteam met 6 punten op de achtste plaats in de voorlopige tussenstand.
Tegenstander Scylla staat met 9 punten op de zesde plaats. Grootste aandeel in de behaalde punten is een 6-0 overwinning tegen Hercules. Het team uit Leiden bestaat uit Olivier Altenburg, Gerard Bakker, Thomas Benit, Merijn de Bruin en Kim Vermaas.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Uit de vier tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn 17 punten behaald, waarmee de vierde plaats wordt gedeeld met SV Red Star ’58.
Het team van Megacles heeft tot nu toe alle wedstrijden gewonnen, ook met 6-4 tegen koploper Red Stars 2. Het team uit Weert staat met 28 punten op de tweede plaats en bestaat uit Roy Claessens, Lukasz Delegacl, Roel Nouwen en Kamil Sadlowski.

Het damesteam van Scyedam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Anissa Schoonbrood, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Ons team heeft dit seizoen in de eerste divisie tot nu toe driemaal ruim gewonnen en eenmaal gelijkgespeeld in de uitwedstrijd tegen SVE in Utrecht. Met 32 punten uit vier wedstrijden staat het team ruim aan kop met negen punten voorsprong op de tegenstander van aanstaande zaterdag.
Het team van Tanaka staat dus met 23 punten op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand. Het team uit Etten-Leur bestaat uit de speelsters Femke Boot, Joyce Bruijs, Sophie Dijkers, Julia Janssen en Esmee Schaar.