Tegen Scylla wint alleen Thomas Baart eenmaal

Afgelopen zaterdag verloor het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam teleurstellend ruim van Scylla uit Leiden. Thomas Baart wist nog wel de score te openen, alle volgende wedstrijden gingen naar Scylla.
In de openingswedstrijd gingen de eerste vier games overtuigend over en weer naar Thomas Baart en Olivier Altenburg. In de beslissende vijfde game kwam Altenburg met 8-10 het eerst op matchpoint en daarna nog driemaal, waarna Baart zijn eerste kans benutte en de thuisclub op voorsprong zette. In de volgende partij was het wedstrijdbeeld hetzelfde, alleen ditmaal was de vijfde game een eenvoudige prooi voor Gerard Bakker die Nermin Smajic kansloos liet. Jeroen Bastiaansen verloor de eerste twee games tegen Kim Vermaas, waarna hij de derde game ruim naar zich toe trok. Dit was echter geen ommekeer, want in de vierde game liep Vermaas al snel weg en trok de partij naar zich toe. Hiermee kwam de stand bij de pauze op 1-2.

Na de onderbreking werd Thomas Baart heel gemakkelijk in drie games door Gerard Bakker opzij gezet. Jeroen Bastiaansen verloor de eerste twee games tegen Olivier Altenburg waarna hij beter in de wedstrijd kwam. In de derde game ging de wedstrijd gelijk op en kreeg Altenburg drie matchpoints voordat Bastiaansen de game naar zich toe kon trekken. In de vierde game wist Bastiaansen nog twee matchpoints weg te werken, het derde wist Altenburg echter te verzilveren. In de laatste wedstrijd speelde Nermin Smajic weinig overtuigend. Na winst in de eerste game, liet hij Kim Vermaas het spel maken met als gevolg dat de volgende twee games naar Vermaas gingen. De vierde game wist Smajic weer naar zich toe te trekken, maar in de vijfde game liep Vermaas al snel uit en trok de partij naar zich toe. Daarmee kwam de 1-5 eindstand op het scorebord. Emanuel Martins Ferreira kwam zaterdag niet in actie.

Spelers Scyedam
A. Thomas Baart
B. Nermin Smajic
C. Jeroen Bastiaansen

Spelers Scylla:
X. Gerard Bakker
Y. Olivier Altenburg
Z. Kim Vermaas

Gedetailleerde uitslagen:

Scyedam 1 - Scylla
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 7-11 11-2 8-11 11-6 15-13 1-0
B - X 5-11 11-6 7-11 11-6 6-11 0-1
C - Z 7-11 7-11 11-3 5-11 - 0-1
A - X 6-11 4-11 6-11 - - 0-1
C - Y 6-11 6-11 15-13 11-13 - 0-1
B - Z 11-6 4-11 8-11 11-7 4-11 0-1
Einduitslag 1-5

Weer kleine nederlaag reserves Scyedam

De reserves van Scyedam leden afgelopen zaterdag in hun wedstrijd tegen Megacles uit Weert een kleine 4-6 nederlaag. Dat was een prima resultaat tegen de nummer twee in de voorlopige tussenstand halverwege de najaarscompetitie. Het tweede herenteam staat nu vijfde, dus moet alle zeilen bijzetten om zich nog te kunnen handhaven.
Grootste aandeel in de punten voor de thuisclub had Bart Platzbeecker die tweemaal in drie games won en in zijn laatste wedstrijd pas in de vijfde game moest buigen voor Kamil Sadlowski. Stephan Pieters won zijn laatste enkelspel in vijf games van Lukasz Delegacl. Kees de Koning bleef met lege handen. Het vierde punt kwam uit het door Stephan Pieters en Bart Platzbeecker gewonnen dubbelspel. Paul de Graaf en Mark Spaargaren kwamen zaterdag niet in actie.

Dames Scyedam lopen verder uit

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam won zaterdag met 6-4 van de nummer twee Tanaka uit Etten-Leur. Daarmee is de voorsprong halverwege de najaarscompetitie opgelopen tot 11 punten.
In deze wedstrijd moest Patricia Smith haar eerste nederlaag incasseren: Sophie Dijkers was uiteindelijk in vijf games te sterk. Sandra Meeuwsen won ook tweemaal en moest eveneens buigen voor Sophie Dijkers. Anissa Schoonbrood won alleen van Julia Janssen en was tegen Sophie Dijkers dicht bij een tweede overwinning. Pas in de vijfde game en met 15-17 ging de winst naar Dijkers. Het zesde punt kwam uit het door Sandra Meeuwsen en Patricia Smith gewonnen dubbelspel. Daniƫlle Maas en Charell Schoonbrood kwamen zaterdag niet in actie.