Laatste thuiswedstrijd eerste herenteam

Zaterdag staat er een thuiswedstrijd in de najaarscompetitie op het programma voor de in de landelijke competitie spelende seniorenteams van Scyedam. Voor het eerste herenteam is dit de laatste thuiswedstrijd in het najaar.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Enjoy&Deploy/Taverzo 1 uit Zoetermeer;
Scyedam heren 2 - Red Stars 2 uit Venray;
Scyedam dames 1 - Enjoy&Deploy/Taverzo 2 uit Zoetermeer.
Daarnaast in de eerste klasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 3 - Taveri 1 uit Ridderkerk.

Het eerste herenteam van Scyedam komt dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie die wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar worden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Het team bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. Uit de vijf tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn 8 punten verzameld, waarmee de zevende en laatste plaats wordt gedeeld met Hercules uit Terborg.
Tegenstander en kampioenskandidaat Enjoy&Deploy/Taverzo staat met 22 punten op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand. Na een 3-3 gelijkspel in de eerste wedstrijd tegen de huidige koploper Itass DTK ’70, werden de overige vier wedstrijden gewonnen. De spelers van het team uit Zoetermeer zijn Jakub Folwarski, Kalinikos Kreanga, Dorian Nicolle en Stephan Tromer.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Uit de zes tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn 24 punten behaald, waarmee de vijfde plaats wordt ingenomen in hun derde divisie poule. De achterstand op de voor degradatie veilige vierde plaats is opgelopen tot vijf punten. De uitwedstrijd tegen Red Stars ging afgetekend met 9-1 verloren.
Het team van Red Stars staat ondanks twee 6-4 nederlagen met 42 punten op kop in de poule. Het team uit Venray bestaat uit Maurice Achten, Robert van den Bosch, Tom Thijssen, Matthian Vaes en Patrick Zwiers.

Het damesteam van Scyedam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Anissa Schoonbrood, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Ons team heeft dit seizoen in de eerste divisie eenmaal gelijkgespeeld en de overige vijf wedstrijden gewonnen. Met 47 punten uit zes wedstrijden staat het damesteam met tien punten voorsprong ruim aan kop in de poule. De uitwedstrijd tegen de reserves van Enjoy&Deploy/Taverzo werd ruim met 2-8 gewonnen.
Het team uit Zoetermeer staat met 27 punten op de vierde plaats in de voorlopige tussenstand en bestaat uit de speelsters Tamara Bakker, Linda de Boer-Dumerniet, Jessica Eijgelsheim, Wianka Overbeeke, Isabel van der Sman en Caitlynn Streng.