Sandra Meeuwsen wint driemaal

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam slaagde er afgelopen zaterdag net als in de uitwedstrijd niet in te winnen van SVE. Ook ditmaal een 5-5 gelijkspel waarbij de thuisclub na een 1-0 voorsprong telkens op achterstand werd gezet door het team uit Utrecht. Door het gelijkspel is met nog twee wedstrijden te spelen de voorsprong op Tanaka iets verkleind tot acht punten. In de laatste ronde van de najaarscompetitie staat de ontmoeting tussen beide teams in Etten-Leur gepland.
Grootste aandeel in de punten voor de thuisclub had zaterdag Sandra Meeuwsen die haar drie enkelspelen wist te winnen. In de allerlaatste wedstrijd was daar overigens wel een uiterste krachtinspanning voor nodig: in de beslissende vijfde game kantelde Meeuwsen tegen Nena Zantman een 6-9 achterstand met vijf punten op rij naar winst.

Patricia Smith deed daar weinig voor onder en zorgde met tweemaal winst voor de overige Schiedamse punten. Ook voor Smith ging dat zeker niet vanzelf, zowel tegen Amber van Dorp als tegen Monique Kievith waren hiervoor de maximale vijf games nodig. Anissa Schoonbrood wist daar geen punten aan toe te voegen. Daniëlle Maas en Charell Schoonbrood kwamen zaterdag niet in actie.

Afgetekende overwinning reserves Scyedam

Ook de reserves van Scyedam behaalden afgelopen zaterdag dezelfde uitslag als in de uitwedstrijd tegen het derde team van Salamanders. Lang zag het er overigens naar uit dat een maximale uitslag op het scorebord zou verschijnen, pas op 9-0 wist het team uit Wateringen tegen te scoren. Ondanks deze ruime overwinning blijft de situatie voor handhaving in de derde divisie voor de reserves van Scyedam erg zorgelijk. De achterstand op de voor degradatie veilige vierde plaats is weliswaar geslonken tot 3 punten, SV Red Star ’58 heeft echter de wedstrijd tegen Salamanders nog voor de boeg.
Voor de thuisclub scoorden zaterdag zowel Paul de Graaf als Mark Spaargaren de volle winst in hun drie enkelspelen. Kees de Koning deed daar met twee winstpartijen weinig voor onder. Het negende punt kwam uit het door Paul de Graaf en Kees de Koning gewonnen dubbelspel. Stephan Pieters en Bart Platzbeecker kwamen zaterdag niet in actie.