Om 19:00 uur kwamen wat leden alvast koffie drinken met wat lekkers. Er hadden zich 30 leden opgegeven, iets minder dan vorig jaar, 8 landelijke spelers, 20 spelers in de afdelingscompetitie en 2 recreanten.

De deelnemers waren mooi op tijd, dus konden we snel overgaan naar het openingswoord van toernooileider Dick Vos. Deze had 4 poules samengesteld met een gecombineerde A en B poule (7+7 kamp) gevolgd door kruisfinales, een C poule (6 kamp), een D poule (6 kamp) en als laaste een E poule (4 kamp).
Er werden goede en spannende wedstrijden gespeeld, in Poule A en B speelden de afdelingsspelers tegen de landelijke spelers dus ook met eredivisie spelers wat natuurlijk wel moeilijk was, uiteindelijk komen ze toch bij de kruisfinale weer in hun eigen klasse terecht. Bij de andere poules was het gezellig en werd er ook hard gestreden.

In Poule B werd uiteindelijk de kleine finale gespeeld door John Buyk en Ivar Westerholt. Hierbij trok Ivar aan het langste end en won van John in 3 sets 11-7 11-7 11-9.
De grote finale in Poule A werd gespeeld door Nermin Smajic en Thomas Baart. Nermin begon voortvarend met 11-8 winst, waarop Thomas antwoordde met 7-11, waarna Nermin sterk terug kwam met 11-5. Thomas ging wat meer variĆ«ren met zijn spel en won de 4e set met 6-11 en bij de laaste set zette Thomas door en won uiteindelijk de vijfde game van de finale ook met 6-11.
Dus Thomas Baart is nu de Clubkampioen 2018 bij Scyedam en won daarbij de Jan Braber Wissel bokaal.

Hieronder zijn de uitslagen van alle poules opgenomen.

Poule A

2. Abdel Kadir
3. Isabel Honores
4. Gino de Ligt

Wij als activiteitencommisie (Jan Bastinck en Dick Vos) bedanken alle deelnemers die hebben meegespeeld en natuurlijk ook de hulp van Minke van Hernen (bediening en dergelijke).