Kansloze nederlaag heren Scyedam

Afgelopen zaterdag leed het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam een kansloze 0-6 nederlaag tegen Itass DTK ’70 dat gedeeld eerste staat in de eredivisie. Het team uit Klazienaveen gunde de Schiedammers zelfs geen enkele gamewinst. Overigens waren de spelers van de thuisclub geen van allen topfit en moest Emanuel Martins Ferreira in de ochtend van de wedstrijd wegens ziekte afzeggen.
Thomas Baart beet het spits af tegen Barry Wijers met als resultaat een regelmatige nederlaag. Jeroen Bastiaansen had vervolgens weinig in te brengen tegen kopman Yannick Vostes. Tegen oud teamgenoot Koen Hageraats leek Nermin Smajic op voorhand kansen te hebben, maar dat bleek in de praktijk anders. Binnen het uur stond daarom de 0-3 tussenstand bij de pauze op het scorebord.

Na de onderbreking verloor Thomas Baart de eerste twee games met duidelijke cijfers van Yannick Vostes en op een 5-9 achterstand leek ook de derde game eenvoudig naar de Belg in Drentse dienst te gaan. Met vijf punten op rij knokte Baart zich echter naar het eerste en enige gamepoint van de hele wedstrijd. Vostes herpakte zich echter en trok de partij alsnog naar zich toe. In de resterende twee wedstrijden moesten Nermin Smajic en Jeroen Bastiaansen via regelmatige overwinningen hun meerdere erkennen in achtereenvolgens Barry Wijers en Koen Hageraats. Daarmee kwam de 0-6 eindstand op het scorebord. Emanuel Martins Ferreira kwam zaterdag door ziekte niet in actie.

Spelers Scyedam
A. Thomas Baart
B. Jeroen Bastiaansen
C. Nermin Smajic

Spelers Itass DTK '70:
X. Yannick Vostes
Y. Barry Wijers
Z. Koen Hageraats

Gedetailleerde uitslagen:

Scyedam 1 - Itass DTK '70
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 4-11 6-11 7-11 - - 0-1
B - X 3-11 5-11 3-11 - - 0-1
C - Z 8-11 7-11 3-11 - - 0-1
A - X 7-11 4-11 10-12 - - 0-1
C - Y 3-11 8-11 6-11 - - 0-1
B - Z 8-11 5-11 6-11 - - 0-1
Einduitslag 0-6

Dames Scyedam onderuit tegen Tanaka

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam verloor zaterdag met 3-7 van Tanaka uit Etten-Leur. Het verlies was echter vertekend, doordat Sandra Meeuwsen en Patricia Smith waren verhinderd en daarom Charell Schoonbrood moest worden opgesteld die nog altijd niet in actie kan komen.
Met winstpartijen van Daniëlle Maas tegen Esmee Schaar en een zwaarbevochten overwinning in vijf games van Anissa Schoonbrood tegen Femke Boot begon het voor de thuisclub voorspoedig. Daarna wisten Maas en Schoonbrood ook nog vrij eenvoudig het dubbelspel te winnen. Daarmee waren de punten voor de thuisclub verzameld. Overigens waren er zeker kansen voor een gunstiger uitslag, zo verloor Daniëlle Maas haar twee andere enkelspel wedstrijden in de maximale vijf games.