Damesteam speelt zaterdag thuis

Aanstaande zaterdag staat een thuiswedstrijd gepland voor het damesteam van Scyedam. Eveneens op zaterdag speelt heren 2 op neutraal terrein een beslissingswedstrijd om promotie naar de derde divisie. Op zondag staat in Leiden de return gepland van de play-down wedstrijd van heren 1 om handhaving in de eredivisie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Taverzo 5 uit Zoetermeer;
Scyedam jeugd 2 - Docos 1 uit Leiden;
Scyedam jeugd 3 - DHC 2 uit Delft;
Scyedam jeugd 4 - VVV 9 uit Leidschendam.

De wedstrijd van het damesteam begint om 16.00 uur. De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam dames 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude Dorp.

Het damesteam van Scyedam komt uit in de promotiegroep van de eerste divisie waarin wordt gestreden om promotie naar de eredivisie. Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniƫlle Maas, Sandra Meeuwsen, Anissa Schoonbrood, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Momenteel bezet ons damesteam op de derde plaats met 41 punten met nog twee wedstrijden te gaan.
Tegenstander Avanti staat tweede met 47 punten. De uitwedstrijd eindigde in een 5-5 gelijkspel. Het team uit Hazerswoude Dorp bestaat uit de speelsters Lenny van der Meer, Rian Nijdam, Christel Petiet, Annefleur Trel
en Nena Zantman.

Beslissingswedstrijd heren 2 in Rotterdam

Eveneens zaterdag spelen de reserves van Scyedam een beslissingswedstrijd tegen HTTV-070 1 uit Den Haag om promotie naar de derde divisie. De beslissingswedstrijden in de
hoofdklasse worden georganiseerd door tafeltennisvereniging Twenty-one Up en worden gespeeld in de speelzaal aan de Japarastraat 2 in Rotterdam (Delfshaven) en beginnen om 15.00 uur.
De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. In de halve finale van de play-offs werd tweemaal gewonnen van Avanti 4. Winnaar van de andere halve finale is de tegenstander in de beslissingswedstrijd zaterdag. In de reguliere competitie verloor ons tweede team de laatste competitiewedstrijd met 8-2 van het team uit Den Haag. In die wedstrijd won alleen Kees een wedstrijd en zorgde winst in het dubbelspel voor het tweede punt. De spelers van HTTV-070 zijn Ljupco Jorguseski, Sjoerd Vaders, Charlie Vierling en Micha Vijlbrief.

Zondag return play-down voor heren 1

Na de uitstekende 3-1 overwinning in de thuiswedstrijd afgelopen zondag volgt zondag de return van de play-down van het eerste herenteam tegen Scylla. De wedstrijd begint zondag om 13.00 uur in de speelzaal van Scylla, Voorschoterweg 6 F, Leiden. Bij winst handhaaft ons herenteam zich in de eredivisie, bij verlies volgt een week later een derde en beslissende wedstrijd. De verliezer van deze play-down speelt daarna een beslissingswedstrijd tegen de verliezer van de andere play-down tussen Wijzenbeek/Westa en Hercules. De verliezer van die beslissingswedstrijd degradeert, de winnaar wacht nog een beslissingswedstrijd tegen de nummer twee van de eerste divisie.
Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. In de thuiswedstrijd won Nermin zowel van Gerard Bakker als van Merijn de Bruin. Thomas won van Merijn de Bruin en Emanuel moest de eer aan Olivier Altenburg laten.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op de teams op zaterdag en/of zondag te steunen.