Voorsprong bij de pauze kon niet worden uitgebouwd

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam verloor afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen Scylla met 2-4. Bij de pauze stond er nog een 2-1 voorsprong op het scorebord, na de pauze gingen alle partijen naar het team uit Leiden.

In de openingswedstrijd heeft Thomas Baart het in de eerste game lastig tegen Gerard Bakker. De game gaat gelijk op, maar Bakker komt met 8-10 het eerst op gamepoint. Baart werkt deze echter weg en wint de game alsnog. In de volgende games komt Baart eigenlijk niet in problemen en brengt de thuisclub op voorsprong. In de volgende wedstrijd had Jeroen Bastiaansen weinig in te brengen tegen kopman Kazeem Nasiru, die dan ook in drie games de partijen op gelijke hoogte bracht. Emanuel Martins Ferreira begon te afwachtend tegen Kim Vermaas en verloor de eerste game dan ook ruim. De tweede game speelde Martins Ferreira veel gevarieerder met ruime gamewinst tot gevolg. De derde game ging weer naar Vermaas, maar daarna toonde Martins Ferreira zijn veerkracht: hij kwam in beide games enkele punten achter, maar liet zich niet uit het veld slaan en trok beide games aan het langste eind.
Hiermee kwam de stand bij de pauze op 2 1.

In de wedstrijd na de onderbreking kon Thomas Baart tegen Kazeem Nasiru geen potten breken waardoor de stand weer werd gelijk getrokken. Emanuel Martins Ferreira startte goed tegen Gerard Bakker, maar na de gamewinst in de
eerste game trok Bakker de stand weer recht. In de derde game ging de partijen lang gelijk op, Martins Ferreira kon echter op 12-11 zijn enige gamepoint niet verzilveren, na verlies in deze game was zijn tegenstand eigenlijk gebroken en kwam het bezoekende team voor het eerst op voorsprong. In de laatste wedstrijd bood Jeroen Bastiaansen goed tegenstand, maar Kim Vermaas bleef hem in alle drie games de baas.
Daarmee kwam de 2-4 eindstand op het scorebord. Martijn van der Heide en Nermin Smajic kwamen zaterdag niet in actie.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Scyedam