Eerste jeugdteam is al kampioen

Aanstaande zaterdag staat de laatste thuiswedstrijd op het programma in de najaarscompetitie voor het eerste herenteam van Scyedam. Het eerste herenteam speelt de zevende wedstrijd in de eredivisie als hekkensluiter. In deze ronde spelen alle teams tegelijk, daarom is het aanvangstijdstip 17.00 uur. Voor de jeugdteams staat ook de laatste competitieronde op het programma. Alle drie de jeugdteams spelen in een poule van vijf teams, daardoor komt alleen het tweede team nog in actie.

Het tweede jeugdteam begint zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijd. De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam jeugd 2 - Rijnsoever 5 uit Katwijk.

In de vierde klasse poule van het tweede jeugdteam kan het uitgespeelde Trefpunt 2 het kampioenschap met 14 punten voorsprong niet meer ontgaan. Ons tweede team staat met 35 punten op de derde plaats. Rijnsoever staat vijfde met 29 punten. De uitwedstrijd werd met 7-3 gewonnen door de thuisclub. In die wedstrijd won Daniël Snoek tweemaal, Ilian Westerholt en Maayke Seijkens bleven met lege handen. Het derde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Het eerste jeugdteam komt dus niet meer in actie, maar heeft met 14 punten voorsprong in hun eerste klasse poule het kampioenschap al binnen. Tim Witvliet heeft met 21 maal winst een flink aandeel in het totaal aantal van 57 punten. Vincent Veldhoven blijft daar met 18 overwinningen weinig bij achter en Ilan Levy droeg 10 punten bij aan het kampioenschap.
Het derde jeugdteam staat nu in hun vijfde klasse poule ook aan kop. De kans op het kampioenschap is echter niet groot, Vriendenschaar 3 staat twee punten achter en heeft aan twee punten genoeg voor het kampioenschap. Grootste aandeel in de 58 behaalde punten heeft Kay Sels die al zijn 24 wedstrijden won. Rowan Schilder Spel won 16 partijen en Mucahid Yardimsever kwam 11 maal tot winst.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint om 17.00 uur. De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam heren 1 - De Boer Taverzo 1 uit Zoetermeer.

Het eerste herenteam komt uit in de eredivisie en bestaat dit seizoen uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden zeven ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zeven ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Zaterdag staat de laatste speelronde in het najaar gepland. Onze heren bezetten met 10 punten uit 6 wedstrijden de laatste plaats in de voorlopige tussenstand.
Tegenstander De Boer Taverzo staat met 25 punten op de tweede plaats; tot nu toe werd vijfmaal gewonnen, de enige nederlaag was met 2-4 in de thuiswedstrijd tegen Smash ’70 uit Hattem. Het team uit Zoetereer bestaat uit Jakub Folwarski, Jochem de Hoop, David McBeath, Dorian Nicolle en Padasak Tanviriyavechakul.