Eerste herenteam hervat competitie met eerste return

Aanstaande zaterdag start de voorjaarscompetitie voor de jeugdteams en de hoogst spelende herenteams van Scyedam met een thuiswedstrijd. Voor het eerste herenteam betreft het feitelijk het hervatten van de competitie in de eredivisie met de eerste return. Het tweede herenteam is er in het najaar niet in geslaagd promotie af te dwingen en komt dus weer uit de afdelingshoofdklasse.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Gorkum 2;
Scyedam jeugd 2 - Docos-Wolkyshop.nl 2 uit Leiden;
Scyedam jeugd 3 - Taverzo 7 uit Zoetermeer.

Het eerste jeugdteam is in het najaar kampioen geworden in de eerste klasse en komt nu uit in de promotieklasse. Het team is ongewijzigd en bestaat uit Ilan Levy, Vincent Veldhoven en Tim Witvliet.
Met een derde plaats in de eindrangschikking heeft het tweede jeugdteam zich gehandhaafd in de vierde klasse. Ook dit team is ongewijzigd en bestaat uit Maayke Seijkens, Daniƫl Snoek en Ilian Westerholt.
Het derde jeugdteam werd eveneens kampioen in het najaar en promoveerde naar de vierde klasse. Het team is uitgebreid met twee spelers en bestaat komend seizoen uit Rowan Schilder Spel, Kay Sels, Mucahid Yardimsever, Fan Ye en Ke Ying Ye.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 16.00 uur, de wedstrijd van het tweede herenteam is echter vervroegd naar 14.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Salamanders 1 uit Wateringen.
Daarnaast in de hoofdklasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 2 - Salamanders 2 uit Wateringen.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden zeven ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zeven ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie. In de voorlopige tussenstand staan onze heren met 10 punten op de laatste plaats.
Tegenstander Salamanders staat met 18 punten op een met Avanti gedeelde vijfde plaats. De uitwedstrijd in Wateringen eindigde in een 3-3 gelijkspel. In die wedstrijd kwam ons herenteam op een 3-0 achterstand bij de pauze, daarna wonnen echter Thomas, Emanuel en Martijn hun enkelspelen waarmee alsnog een gelijkspel uit het vuur werd gesleept.
De spelers van tegenstander Salamanders zijn Roel Bogie, Bas Hergelink, Casper ter Luun, Jamshid Sedigh en Siem van der Valk.
De tussenstanden van de wedstrijden in de eredivisie zullen live via internet te volgen zijn op de site www.tafeltennis.nl/eredivisie.

In de najaarscompetitie werd het tweede herenteam eerste in het reguliere programma van de hoofdklasse. In de play-offs werd de eerste wedstrijd tegen Taveba 1 gelijkgespeeld, de return ging echter met 6-4 verloren. Daarmee werd promotie naar de derde divisie misgelopen. Het team bestaat deze voorjaarscompetitie uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Mark Spaargaren heeft besloten de overstap te maken naar VVV in Leidschendam.
Het team van Salamanders bestaat uit Renske van Bruchem, Joey van Elswijk, Robbert van der Kleij, Tim Knops en Nynke Stam.