Tempo Team ten koste van Schiedammers naar de eredivisie

Afgelopen zaterdag is het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam er in de promotie/degradatiewedstrijd tegen Tempo Team uit Amsterdam niet in geslaagd zich te handhaven in de eredivisie. Het team uit Amsterdam was met 3-0 duidelijk te sterk.

In de eerste partij moest Nermin Smajic het opnemen tegen kopman Mark Smith. De eerste game ging regelmatig naar Smith, in de tweede game kwam Smajic via 10-4 op gelijke hoogte. In de derde game kwam Smajic via 10-8 het eerst op gamepoint, Smith kwam terug, maar daarna dacht Smajic de game met 12-10 gewonnen te hebben. Hij speelde de bal met zijn vinger, maar de scheidsrechter oordeelde het punt als onrechtmatig. Hierna kwam Smajic nogmaals op gamepoint, benutte het niet, waarna Smith zijn eerste kans op de game wel pakte. Hiermee was de weerstand van Smajic gebroken en Smith bracht de Amsterdammers op voorsprong. De eerste game van de partij van Thomas Baart tegen John Scott ging gelijk op, maar op 10-10 pakte Scott geroutineerd de game. De tweede game leverde een regelmatige overwinning op voor Scott en in de derde game nam hij twee punten voorsprong die hem de derde game en daarmee de wedstrijd opleverde. Hiermee kwam de tussenstand bij de pauze op 2-0 voor Tempo Team.

Na de onderbreking ging Jeroen Bastiaansen in de eerste game flink onderuit tegen Yana Timina. Hij knokte zich echter goed terug in de wedstrijd en kwam op een 2-1 voorsprong in games. De vierde game was weer een eenvoudige prooi voor Timina. In de beslissende vijfde game kon Bastiaansen tot 4-5 hopen op een goede afloop, maar Timina liep weer uit en bezorgde Tempo Team de 3-0 overwinning.
Martijn van der Heide Emanuel Martins Ferreira kwamen zaterdag niet in actie.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Tempo Team: