Jeugdteams komen voor de tweede maal in actie

Aanstaande zaterdag start de najaarscompetitie voor de hoogst spelende herenteams van Scyedam met een thuiswedstrijd. Het eerste herenteam komt na de degradatie uit in de eerste divisie. Het tweede herenteam heeft in het voorjaar zeer knap promotie afgedwongen en keert na enkele seizoenen daarom terug in de derde divisie.
De jeugdteams zijn afgelopen zaterdag gestart met een uitwedstrijd.
De aanvangstijden van de teams zijn dit seizoen gewijzigd, de jeugdteams beginnen om 11.00 uur, de herenteams om 14.00 uur.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Salamanders 3 uit Wateringen;
Scyedam jeugd 2 - ATTC Evo-Repro 2 uit Alphen aan den Rijn.

De spelers van het eerste jeugdteam werden in het voorjaar tweede in de vierde klasse en komen ditmaal uit in de tweede klasse. Dat betekent dat zij dit seizoen voor een flinke uitdaging staan. De competitie is gestart met een 7-3 nederlaag tegen VVV 3 in Leidschendam. In die wedstrijd won Daniƫl Snoek tweemaal en Ilian Westerholt eenmaal. Maaike Seijkens bleef met lege handen.
Het tweede jeugdteam werd in het voorjaar kampioen in de vierde klasse en komt daarom nu uit in de derde klasse. Afgelopen zaterdag werd gestart met een 1-9 overwinning in de wedstrijd tegen SETT 1 in Den Haag. Rowan Schilder Spel en en Kay Sels wonnen allebei driemaal, Mucahid Yardimsever deed daar met twee overwinningen weinig voor onder. Het negende punt kwam uit het dubbelspel.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Tempo-Team 2 uit Amsterdam.
Scyedam heren 2 - Belcrum 1 uit Breda.

Afgelopen seizoen werd het eerste herenteam achtste en laatste in de eindstand van de eredivisie. In de play-downs werd verloren van nummer vijf Salamanders, vervolgens werd echter een knappe overwinning behaald op Hercules. Hierdoor werd een beslissingswedstrijd afgedwongen tegen de nummer twee van de eerste divisie. Die wedstrijd tegen Tempo-Team ging echter teleurstellend met 0-3 verloren. Hiermee werd een verblijf van twee jaar in de eredivisie afgesloten.
Emanuel Martins Ferreira heeft besloten de overstap te maken naar Salamanders. Verder is het team niet gewijzigd en bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. Anders dan in de eredivisie, worden In de eerste divisie 10 partijen gespeeld per wedstrijd.
Tegenstander Tempo-Team uit Amsterdam bestaat uit de spelers Clemens Bonner, Ilias Faraj, Maurice Schulte en Chris Walbrecht.

In de voorjaarscompetitie werd het tweede herenteam eerste in het reguliere programma van de hoofdklasse. In de play-offs werd eerst afgerekend met Salamanders 2 en in de beslissingswedstrijd om promotie werd een knappe 6-2 overwinning behaald op Alexandria 2. Daarmee was de promotie naar de derde divisie een feit.
Het team is ongewijzigd ten opzichte van de voorjaarscompetitie en bestaat uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker.
Het team van Belcrum bestaat uit Peter van Iwaarden, Enrico Schoen, Lennart Slaats en Steven Tang.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze teams op zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam.