Eerste herenteam heeft goed resultaat nodig

Zaterdag is er weer een thuisprogramma voor de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam. Halverwege de najaarscompetitie staat het eerste herenteam op een gedeelde derde plaats en heeft daarmee zicht op een rangschikking bij de eerste drie teams, die met de eerste drie teams uit de andere eerste divisie in het voorjaar strijden om promotie naar de eredivisie. Het tweede herenteam staat momenteel gedeeld vierde, maar zal alle zeilen moeten bijzetten om zich te handhaven in de derde divisie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - VVV 3 uit Leidschendam-Voorburg;
Scyedam jeugd 2 - Sett 1 uit Den Haag.

Het eerste jeugdteam staat halverwege de competitie op de vijfde plaats met 19 punten. De spelers van het team zijn Maayke Seijkens, Daniël Snoek en Ilian Westerholt. Tegenstander VVV 3 staat met 28 punten op de tweede plaats. De uitwedstrijd werd met 7-3 door VVV 3 gewonnen. Daniël won in die wedstrijd tweemaal, Ilian wist een wedstrijd te winnen en Maayke bleef met lege handen.
Het tweede jeugdteam kwam afgelopen zaterdag niet in actie. Dit team staat halverwege de najaarscompetitie met 32 punten uit vier wedstrijden aan kop in de voorlopige tussenstand. Sett 1 staat met 14 punten uit vijf wedstrijden op de laatste plaats, de uitwedstrijd werd met 1-9 gewonnen door het team van Scyedam. In die wedstrijd wonnen Rowan Schilder Spel en Kay Sels hun drie enkelspelen, Mucahid Yardimsever deed daar met tweemaal winst niet veel voor onder. Fan Ye en Ke Ying Ye kwamen toen niet in actie.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Klimaatgroep Stars 1 uit Harkstede;
Scyedam heren 2 - Veerhuis Wessem/Westa 2 uit Wessem.

Het eerste herenteam bestaat uit de spelers Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. Afgelopen zaterdag heeft het herenteam een ruime 8 2 overwinning behaald op US uit Amsterdam. Halverwege de najaarscompetitie wordt met 26 punten de derde plaats in hun eerste divisie poule gedeeld met Tempo-Team 2 uit Amsterdam. De uitwedstrijd tegen Klimaatgroep Stars eindigde in een 5-5 gelijkspel. In die wedstrijd won Jeroen tweemaal, en Martijn en Nermin allebei eenmaal. Het vijfde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Tegenstander Klimaatgroep Stars staat met 29 punten op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand. De spelers van Klimaatgroep Stars zijn Nathan van der Lee, Colin Rengers, Pim van Schaik en Jan Tammenga.

Het tweede herenteam bestaat uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Halverwege de competitie is de tussenstand in hun derde divisie poule bijzonder spannend. Met 22 punten deelt ons team de vierde tot en met de zesde plaats met HTTV-070 1 en Woerden 1 in de voorlopige tussenstand. De uitwedstrijd tegen Veerhuis Wessem/Westa 2 werd met 6-4 gewonnen door de thuisclub. In die wedstrijd won Bart zijn drie enkelspelen, Kees won eenmaal en Paul bleef met lege handen.
Veerhuis Wessem/Westa 2 staat met 24 punten op de derde plaats. Het team uit Wessem bestaat uit Jim Hendrix, Rob van Lier, Freek Smeets en Jorg Smeets.