Als gevolg van de coronacrisis is de voorjaarscompetitie ongeveer halverwege abrupt beƫindigd. Gelukkig is de najaarscompetitie in de afdeling intussen opgestart met enkele aangepaste spelregels. Zo wordt bij de senioren geen dubbelspel gespeeld en niet van tafelhelft gewisseld, voor het laatste kunnen bij wedstrijden zonder bondsscheidsrechters de teams anders afspreken. Aanstaande zaterdag start de competitie voor de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam. Het eerste herenteam begint met een thuiswedstrijd, het tweede herenteam en de drie jeugdteams spelen uit.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint om 14.00 uur. De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam heren 1 - Hilversum 2.

Er is besloten dat de eredivisies, na enkele jaren een jaarcompetitie te hebben gespeeld, terugkeren naar een najaars- en voorjaarscompetitie zoals in alle andere klasses al sinds mensenheugenis gebruikelijk. Dat betekent dat het nodig was de opzet van de eerste divisie, waar ons eerste herenteam in uitkomt, aan te passen om de halfjaarlijkse promotie en degradatie te herinvoeren. Om dit mogelijk te maken bestaat de eerste divisie dit najaar uit tien teams die elkaar eenmaal ontmoeten. De kampioen promoveert naar de eredivisie, de nummer twee speelt daarvoor een beslissingswedstrijd en de nummers 8, 9 en 10 degraderen naar de tweede divisie.
Het eerste herenteam van Scyedam is ongewijzigd en bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic.
Tegenstander Hilversum 2 kwam in de voorjaarscompeitie uit in dezelfde poule als ons herenteam; de enige onderlinge confrontatie eindigde in de thuiswedstrijd in Schiedam in een 5-5 gelijkspel. De spelers van de reserves van Hilversum zijn Elwin Huiden, Arnoud Meijer en Mick de Vette.