Door verscherping Corona maatregelen toeschouwers niet toegestaan

Aanstaande zaterdag spelen de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd. Als gevolg van de verscherping van de Corona maatregelen, is het niet toegestaan dat toeschouwers de wedstrijden bezoeken.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - TOGB 3 uit Berkel en Rodenrijs;
Scyedam jeugd 2 - DHC 1 uit Delft;
Scyedam jeugd 3 - Smash KC 2 uit Schoonhoven.

Het eerste jeugdteam komt uit in de eerste klasse en bestaat in de najaarscompetitie uit Kay Sels, Daniel Snoek, Mucahid Yardimsever en Ilian Westerholt. Dit team is de competitie met twee ruime overwinningen prima gestart en staat met 17 punten uit twee wedstrijden aan kop in hun eerste klasse poule.
Het tweede jeugdteam is ingedeeld in de tweede klasse en bestaat uit Djenna Abd-El Haliem, Maayke Seijkens en Muhammed Osman Solak. Ook dit team is de najaarscompetitie goed gestart met twee overwinningen en een gelijkspel. Met 18 punten uit drie wedstrijden wordt momenteel de derde plaats ingenomen.
In het derde team dat uitkomt in de vierde klasse zijn de spelers Vedat Bicer, Evan Groeneveld , Sara Hairlahovic en Tygo Speelmeyer. Na een kleine overwinning in de openingswedstrijd ging dit team tweemaal met 8-2 onderuit tegen de nummers 1 en 2. Met 10 punten staat dit team op een gedeelde vijfde plaats.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Tempo-Team 2 uit Amsterdam;
Scyedam 2 - Taveri 1 uit Ridderkerk.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. Tot nu toe kwam dit team pas tweemaal in actie, omdat de thuiswedstrijd tegen Maashorst is uitgesteld door mogelijke Corona besmetting van een of meer spelers van Maashorst. Afgelopen zaterdag werd tegen de reserves van De Boer Taverzo in Zoetermeer met 5-5 gelijk gespeeld. In die wedstrijd bleef Thomas wederom ongeslagen, en wonnen Jeroen en Martijn allebei eenmaal. Met 11 punten uit twee wedstrijden staat het team op de zevende plaats in de voorlopige tussenstand.
Tegenstander Tempo-Team 2 won tweemaal en speelde eenmaal gelijk en staat met 21 punten op de derde plaats. De spelers van het team uit Amsterdam zijn Clemens Bonner, Ilias Faraj, Fjodor Rademaker, Maurice Schulte en Chris Walbrecht.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Erik Kloppers, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Na een nederlaag in de eerste wedstrijd wist het team zich met twee ruime overwinningen te herstellen. Met 18 punten uit drie wedstrijden wordt de tweede plaats gedeeld met Alexandria ’66 3 in hun hoofdklasse poule.
Tegenstander Taveri staat met zeven punten uit twee wedstrijden op de vijfde plaats in de voorlopige tussenstand. Het team uit Ridderkerk bestaat uit Robert Beenes, Hans Stapels en Patrick Weijers.