Eerste herenteam is niet voortvarend gestart

Aanstaande zaterdag spelen de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Scylla 2 uit Leiden;
Scyedam jeugd 2 - Scylla 4 uit Leiden;
Scyedam jeugd 3 - Play Fair 1 uit Leimuiden.

Het eerste jeugdteam komt uit in de eerste klasse en bestaat in de najaarscompetitie uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Met tweemaal een 8-2 overwinning staat dit team momenteel aan kop in hun poule.
Het tweede jeugdteam is ingedeeld in de derde klasse en bestaat uit Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Ook dit team heeft tweemaal gewonnen, beide malen met 6-4 waaronder van de huidige koploper Vriendenschaar 4.
In het derde team dat uitkomt in de pupillen duo competitie spelen Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. Dit team won eerst thuis met 3-2 en moest daarna uit de tegenstander feliciteren met een 3-2 overwinning.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Hilversum 2;
Scyedam 2 - DTV ’84 1 uit Dalfsen.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. De eerste divisie waarin dit team uitkomt bestaat dit najaar uit acht teams die elkaar eenmaal ontmoeten. Aansluitend volgt een promotie- en degradatiegroep waarin de returns worden gespeeld. De wedstrijden bestaan uit 7 sets: 6 enkelspelen en als laatste een dubbelspel.
De start van het eerste herenteam is allesbehalve voortvarend: in de eerste wedstrijd werd met 1-6 verloren en afgelopen zaterdag kon na een 4-0 achterstand de schade nog worden beperkt tot een 4-3 nederlaag.
De spelers van de reserves van Hilversum zijn Elwin Huiden, Arnoud Meijer en Mick de Vette. Hilversum staat fier aan kop met een 5-2 overwinning tegen Avanti en een maximale 0-7 winstpartij tegen SVE.

Het tweede herenteam komt uit in de derde divisie. De spelers van het team zijn Paul de Graaf, Erik Kloppers, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Na een 3 7 nederlaag in de openingswedstrijd tegen de huidige koploper Kampenion 2, werd afgelopen zaterdag een prima 3-7 zege geboekt in Leiden tegen de reserves van Scylla.
Tegenstander DTV ’84 verloor tweemaal eerst met 8-2 bij Kampenion en met 4-6 thuis tegen Taverbo 2. Het team uit Dalfsen bestaat uit Hugo Beute, Harmen Kramer, Jan-Jaap Schipper en Yoran Tonnema.