Vervolg in degradatiepoule

Tegen hekkensluiter SVE boekte het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam afgelopen zaterdag een ruime 6-1 overwinning. In deze wedstrijd wonnen Thomas Baart en Nermin Smajic hun twee enkelspelen en won Martijn van der Heide eenmaal. Het zesde punt kwam uit het door Baart en Van der Heide gewonnen dubbelspel.
Na het reguliere programma volgt voor de heren van Scyedam nu een degradatiepoule met Avanti, SKF en SVE. De twee teams die als laatste eindigen degraderen naar de tweede divisie.

In de openingswedstrijd overleefde Nermin Smajic in zijn wedstrijd tegen John van Spengen in de eerste game drie gamepoints, voordat hij zelf zijn derde gamepoint wist te verzilveren. Ook de tweede game ging gelijk op, met wederom Smajic als winnaar. In de derde game lag Smajic steeds op voorsprong en scoorde het eerste punt voor de thuisclub. In de tweede partij had Thomas Baart de nodige moeite met Quinten van Dissel, met een zeer ruim verloren derde game. Desondanks wist hij de wedstrijd te winnen. Martijn van der Heide wist via enkele spannende games de voorsprong voor de thuisclub naar 3-0 uit te bouwen bij de pauze.

Na de onderbreking startte Nermin Smajic met twee verloren games tegen Quinten van Dissel. De twee volgende games gingen volstrekt gelijk op, waarna Smajic nipt aan de goede kant van de score kwam. In de vijfde game liep Smajic eenvoudig uit en zorgde voor het vierde punt. Martijn van der Heide kwam tegen John van Spengen niet verder dan eenmaal gamewinst. In het laatste enkelspel leek Thomas Baart na twee ruim gewonnen games eenvoudig een punt aan de score toe te voegen, maar Rogier Kessel kwam goed terug met eenmaal gamewinst en een spannende vierde game. Uiteindelijk trok Baart aan het langste eind. In het afsluitende dubbelspel gingen de tweede en derde game gelijk op, met winst voor beide dubbels. In de vierde game liepen Baart en Van der Heide snel uit en haalden daarmee het punt voor de thuisclub binnen. Met deze overwinning kwam de 6-1 eindstand op het scorebord.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Scyedam:
A. Nermin Smajic
B. Thomas Baart
C. Martijn van der Heide

Spelers SVE:
X. Quinten van Dissel
Y. John van Spengen
Z. Rogier Kessel

Scyedam 1 - SVE 1
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 16-14 14-12 11-7 - - 1-0
B - X 11-8 13-11 1-11 11-9 - 1-0
C - Z 11-7 14-12 9-11 11-9 - 1-0
A - X 8-11 8-11 11-9 11-9 11-3 1-0
C - Y 6-11 10-12 11-5 6-11 - 0-1
B - Z 11-5 11-5 6-11 13-11 - 1-0
BC - XY 11-8 9-11 11-9 11-8 - 1-0
Einduitslag 6-1

Reserves Scyedam spelen gelijk

Het tweede herenteam van Scyedam speelde afgelopen zaterdag met 5-5 gelijk tegen Scylla 2 uit Leiden. Grootste aandeel daarin had Bart Platzbeecker die zijn drie enkelspelen won. Paul de Graaf en Erik Kloppers wisten allebei te winnen van Yannik Marchand.