Eerste herenteam kende een prima start

Afgelopen zaterdag is de voorjaarscompetitie gestart, behalve voor de teams in de senioren afdelingscompetitie. In het najaar heeft het eerste herenteam zich ternauwernood gehandhaafd in de eerste divisie. Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic hebben afscheid genomen en het team is daarom versterkt met Edwin ten Hoope die is overgekomen van Alexandria ’66. Nermin staat nog op de teamlijst om in noodgevallen te kunnen meedoen. Bestond de eerste divisie poule in het najaar uit acht teams, ditmaal zijn er zoals gebruikelijk twee poules van zes teams.
Aanstaande zaterdag speelt het eerste herenteam en vijf van de zes jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam jeugd 2 - DHC 1 uit Delft;
Scyedam jeugd 3 - DHC 2 uit Delft;
Scyedam jeugd 5 - Avanti 3 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam jeugd 6 - DHC 3 uit Delft.

In deze voorjaarscompetitie spelen maar liefst zes jeugdteams van Scyedam.
Het eerste jeugdteam is in het najaar kampioen geworden en gepromoveerd naar de promotieklasse. Het team is ongewijzigd en bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Afgelopen zaterdag werd de uitwedstrijd tegen Taverzo 2 met 3-7 gewonnen.
Het tweede jeugdteam komt door een keuze¬promotie uit in de tweede klasse, in het team debuteert Jason Brevé. Naast Jason zijn de spelers van het team Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Dit team komt uit in een poule met vijf teams en kwam afgelopen zaterdag niet in actie.
Het derde team komt uit in de vijfde klasse en bestaat net als in het najaar uit Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. De eerste wedstrijd leverde zaterdag een afgetekende 2-8 overwinning op tegen Taverzo 6.
De teams 4, 5 en 6 komen uit in de pupillen duo competitie. De spelers van jeugd 4 zijn Eymen Bozkurt, Gaudi Kaersenhout en Eren Kondu, jeugd 5 bestaat uit Ridvan Velic en Zejd Velic, in jeugd 6 spelen Rein Gommers, Dean Hageraats en Uveys Yardimsever. De resultaten afgelopen zaterdag waren een 4-1 nederlaag van jeugd 4 tegen Play Fair 1; het vijfde jeugdteam kwam nog niet in actie en het zesde jeugdteam verloor met 3-2 van Play Fair 2.

De wedstrijden van het eerste herenteam beginnen om 14.00 uur.
De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam 1 - Tempo-Team 1 uit Amsterdam.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Nermin Smajic. Afgelopen zaterdag kende het team een prima start met een 2-5 overwinning in de uitwedstrijd tegen Avanti in Hazerswoude Dorp. Martijn en Thomas wonnen hun beide enkelspelen en Edwin zorgde voor het vijfde punt.
De spelers van tegenstander Tempo-Team zijn Ilias Faraj, Fjodor Rademaker, Maurice Schulte en Chris Walbrecht. Dit team won afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd in Amsterdam met 5-2 van Bit.nl.