Eerste herenteam is gestart met twee overwinningen

Aanstaande zaterdag komen de hoogst spelende seniorenteams en de jeugdteams van Scyedam in actie in de eigen speelzaal in Schiedam. In de vorige thuiswedstrijd wist het eerste herenteam een 0-3 achterstand nog om te buigen naar een 4-3 overwinning tegen Tempo-Team. Met twee overwinningen is het team de voorjaarscompetitie prima gestart. Het tweede herenteam kwam afgelopen zaterdag voor het eerst in actie, ditmaal in de hoofdklasse na de degradatie in het najaar.
Naast de herenteams spelen zaterdag vijf van de zes jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Scylla 2 uit Leiden;
Scyedam jeugd 2 - Scylla 3 uit Leiden;
Scyedam jeugd 4 - Rijnsoever 9 uit Katwijk;
Scyedam jeugd 5 - Scylla 5 uit Leiden;
Scyedam jeugd 6 - Sliedrecht Sport 2.

In deze voorjaarscompetitie spelen maar liefst zes jeugdteams van Scyedam.
Het eerste jeugdteam komt uit in de promotieklasse en bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Beide tot nu toe gespeelde wedstrijden werden ruim gewonnen, waardoor het team met 15 punten aan kop staat in de voorlopige tussenstand.
Het tweede jeugdteam komt uit in de tweede klasse. De spelers van het team zijn Jason Brevé, Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Dit team kwam pas eenmaal in actie, de thuiswedstrijd tegen DHC werd met 4-6 verloren.
Het derde team komt uit in de vijfde klasse en bestaat uit Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. Dit team heeft afgelopen zaterdag de wedstrijd vooruit gespeeld tegen Docos 3. Alle drie tot nu toe gespeelde wedstrijden werden zeer ruim gewonnen en met 25 punten staat het team dan ook ruim aan kop.
De teams 4, 5 en 6 komen uit in de pupillen duo competitie. De spelers van jeugd 4 zijn Eymen Bozkurt, Gaudi Kaersenhout en Eren Kondu, jeugd 5 bestaat uit Ridvan Velic en Zejd Velic, in jeugd 6 spelen Rein Gommers, Dean Hageraats en Uveys Yardimsever. Jeugdteam 4 kwam pas eenmaal in actie, die wedstrijd werd met 1-4 verloren; het vijfde team heeft beide gespeelde wedstrijden met een maximaal verschil van 5-0 gewonnen en staat op kop; het zesde jeugdteam verloor de eerste wedstrijd nipt, maar won de tweede wedstrijd met 4-1 van DHC 3.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint om 14.00 uur en van het tweede herenteam om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Bit.nl 1 uit Ede;
Scyedam 2 - Salamanders 1 uit Wateringen.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Nermin Smajic. Het team is de competitie prima gestart met twee overwinningen, waarbij in de tweede wedstrijd veerkracht werd getoond door een 0-3 achterstand nog om te zetten naar een 4-3 overwinning. In die wedstrijd wonnen Edwin, Thomas en invaller Bart Platzbeecker alle drie eenmaal, het vierde punt kwam uit het gewonnen afsluitende dubbelspel.
Tegenstander Bit.nl verloor de eerste wedstrijd met 5-2 bij Tempo-Team en de tweede wedstrijd thuis met 3-4 van Buitenpost. De spelers van Bit.nl zijn Alice Barendregt, Robert Jan van der Heijden, Maarten Loeve en Yorick Schurink.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Erik Kloppers, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Het team komt uit in de hoofdklasse van de afdeling West en is afgelopen zaterdag de competitie gestart met een 8-2 overwinning in de thuiswedstrijd tegen het vijfde team van Alexandria ’66.
Tegenstander Salamanders kwam nog niet in actie. De spelers van het team uit Wateringen zijn Kevin Buur, Co de Jong, Sander de Kruijf, Dennis van Maren en Anton Steijn.