Afgelopen zaterdag werden in de speelzaal van SKF in Veenendaal de play-offs gespeeld voor een promotieplaats naar de eredivisie. Het damesteam van Scyedam had zich hiervoor geplaatst via het kampioenschap in hun eerste divisie poule. In de halve finale was Hilversum de tegenstander, zij waren in de eredivisie B als tweede geëindigd. De dames van Scyedam trokken met 0-3 aan het kortste eind. Het team uit Hilversum won vervolgens ook de finale met 3-1 van US uit Amsterdam, waardoor zij promoveert naar de eredivisie in het najaar.

De eerste partij van de wedstrijd van Scyedam tegen Hilversum tussen Kelly van Zon en Lisette van Es ging erg gelijk op, uiteindelijk won Van Es de wedstrijd met 3-1. In de eerste twee games hielden Charell Schoonbrood en Marianna Rolikova de partij in evenwicht. Daarna kwam Rolikova beter in haar spel en zij vergrootte met 3-1 de voorsprong van Hilversum. Patricia Smith verloor de eerste game nipt van Heleen Hop, maakte vervolgens gelijk, maar kwam weer op achterstand. In de vierde game waren de partijen weer aan elkaar gewaagd, maar op het beslissende moment trok Hop de partij naar zich toe. Hiermee kwam de stand op 0-3 waarmee Hilversum zich plaatste voor de finale.