Baart en Van der Heide winnen beide enkelspelen

Voor het begin van de wedstrijd werd met een minuut stilte het overlijden herdacht van Ina Wiekart, de enkele dagen eerder na een kort ziekbed overleden markante en zeer gewaardeerde scheidsrechter.
De eerste return van de voorjaarscompetitie verliep na de verloren openingspartij zeer voorspoedig voor de thuisclub: met de 6-1 overwinning werd nadrukkelijk afstand genomen van de degradatieplaatsen en kan zelfs voorzichtig omhoog worden gekeken. De ruime overwinning kwam echter zeker niet eenvoudig tot stand. Thomas Baart en Martijn van der Heide wonnen allebei hun twee enkelspelen en samen het dubbelspel. Edwin ten Hoope zorgde voor het zesde punt.

In de openingswedstrijd bood Edwin ten Hoope goed tegenstand tegen Martin Groenewold, hij moest echter drie games nipt zijn meerdere erkennen in de speler van Avanti. Martijn van der Heide won de eerste twee games met minimaal verschil voordat Olaf Stolwijk iets terug kon doen. In de vierde game liep van der Heide al snel weg en bracht de partijen weer op gelijke hoogte. In de derde wedstrijd won Thomas Baart de eerste game met groot verschil, maar moest de tweede game nipt uit handen geven tegen Vincent Swart. Hij herpakte zich echter prima en bracht de thuisclub overtuigend voor het eerst op voorsprong.

Foto: Thomas Baart

Na de onderbreking speelde Edwin ten Hoope een zeer spannende partij tegen Olaf Stolwijk. Bepalend hierin was de vierde game waarin Ten Hoope via de tussenstanden 8-4 en 10-7 een vijfde game leek af te dwingen. Stolwijk knokte echter terug en kwam tweemaal op matchpoint, toch trok Ten Hoope in die game aan het langste eind. In de vijfde game liep Ten Hoope uit naar 10-5, wederom knokte Stolwijk terug, maar toch werd deze game gewonnen voor de thuisclub. Thomas Baart verloor de eerste game ruim van Martin Groenewold, maar weer toonde Baart zijn veerkracht, zette Groenewold prima onder druk en won de volgende drie games. In het laatste enkelspel speelde Martijn van der Heide een stabiele partij en maakte in de derde game indruk door een 6-10 achterstand met zes punten op rij om te buigen. In het afsluitende dubbelspel speelden Thomas Baart en Martijn van der Heide zeer overtuigend tegen Martin Groenewold en Vincent Swart. Alleen in de derde game liepen de spelers van Avanti snel weg, met eenmalige gamewinst tot gevolg. Daarmee werd de eindstand bepaald op 6-1.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Scyedam