Tweede herenteam is bijna kampioen

Aanstaande zaterdag spelen de hoogst spelende seniorenteams en de jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd. Het eerste herenteam staat in de middenmoot van hun eerste divisiepoule en het tweede herenteam ligt op koers voor het kampioenschap in de hoofdklasse en daarmee terugkeer naar de derde divisie.
Naast de herenteams spelen zaterdag vijf van de zes jeugdteams van Scyedam thuis.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Vriendenschaar 2 uit Gouda;
Scyedam jeugd 2 - Rijnsoever 4 uit Katwijk;
Scyedam jeugd 3 - TOGB 5 uit Berkel en Rodenrijs;
Scyedam jeugd 4 - SETT 2 uit Den Haag;
Scyedam jeugd 6 - Pecos 2 uit Oegstgeest.

Het eerste jeugdteam komt uit in de promotieklasse en bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Met nog twee wedstrijden voor de boeg staat het team met 57 punten op kop in de voorlopige tussenstand, met vier punten voorsprong op Taverzo 2. Vriendenschaar staat derde met elf punten achterstand. De uitwedstrijd tegen het team uit Gouda eindigde in een 5-5 gelijkspel.
Het tweede jeugdteam komt uit in de tweede klasse. De spelers van het team zijn Jason Brevé, Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Ook dit team staat bovenaan in de poule. De voorsprong op nummer twee DHC bedraagt acht punten en dat team heeft een wedstrijd meer gespeeld. Rijnsoever staat derde met 12 punten achterstand. De uitwedstrijd in Katwijk eindigde in een 4-6 overwinning voor het team van Scyedam.
Het derde team komt uit in de vijfde klasse en bestaat uit Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. In deze poule wordt zaterdag de laatste ronde gespeeld van de voorjaarscompetitie. Met 15 punten voorsprong is het kampioenschap voor het team van Scyedam al een feit. TOGB staat met 55 punten op de tweede plaats, de uitwedstrijd in Berkel werd met 2-8 gewonnen door de bezoekers.
De teams 4, 5 en 6 komen uit in de pupillen duo competitie. De spelers van jeugd 4 zijn Eymen Bozkurt, Gaudi Kaersenhout en Eren Kondu, jeugd 5 bestaat uit Ridvan Velic en Zejd Velic, in jeugd 6 spelen Rein Gommers, Dean Hageraats en Uveys Yardimsever.
Jeugdteam 4 staat met 24 punten op de tweede plaats met vijf punten achterstand op Play Fair dat echter een wedstrijd meer heeft gespeeld. SETT staat met 10 punten op de derde plaats, de uitwedstrijd in Den Haag eindigde in 0-5.
Het vijfde team is met een straatlengte voorsprong en alle wedstrijden gespeeld kampioen geworden. Uit de tien gespeelde wedstrijden werden maar liefst 49 van de maximaal 50 te behalen punten verzameld. Alleen Scylla wist een punt af te snoepen.
Het zesde jeugdteam staat met 27 punten op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand, met negen punten achterstand op koploper Pecos. Met nog maar een wedstrijd te spelen is er geen zicht meer op het kampioenschap, De uitwedstrijd tegen Pecos werd met 5-0 gewonnen door de thuisclub.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint om 14.00 uur en van het tweede herenteam om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - PingPong Alkmaar 1;
Scyedam 2 - Docos 1 uit Leiden.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Nermin Smajic. In de acht tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn 29 punten behaald, waarmee de derde plaats in hun eerste divisie poule wordt gedeeld met het Amsterdamse Tempo-Team. De voorsprong op Bit.nl bedraagt vijf punten, zodat handhaving nog niet is verzekerd. De uitwedstrijd tegen PingPong Alkmaar werd met 4 3 gewonnen door de thuisclub, in die wedstrijd won Thomas zijn beide enkelspelen en zorgde Edwin voor het derde punt. Martijn kwam in Alkmaar niet in actie.
Tegenstander PingPong Alkmaar staat met 37 punten aan kop in de poule. De spelers van dat team zijn Joseph Langham, Kento Nomura, John Scott en Mark Smith.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Erik Kloppers, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Het team komt uit in de hoofdklasse van de afdeling West. Het team staat met 66 punten uit negen wedstrijden ruim aan kop en alleen Docos zou met 15 punten achterstand en een wedstrijd minder gespeeld ons team nog kunnen achterhalen. Om het kampioenschap te kunnen vieren volstaat voor ons team komende zaterdag een 3-7 nederlaag. De uitwedstrijd in Leiden eindigde in een 5-5 gelijkspel.
De spelers van tegenstander Docos zijn Tjerk Buikstra, Pim Huinen, Casper Smit, Manfred Vastenburg en Ad Verbrugge.