Eerste herenteam heeft grote overwinning nodig

Aanstaande zaterdag staan de eerste returns gepland van de voorjaarscompetitie en spelen het eerste en tweede herenteam een thuiswedstrijd. Ook vijf van de zes jeugdteams van Scyedam komen thuis in actie, het derde jeugdteam speelt uit. Het tweede herenteam komt uit in de afdelingshoofdklasse, hun poule bestaat uit zeven teams en het programma hiervan wijkt af van de andere teams.
Het eerste herenteam moet een ruime uitslag neerzetten om nog kans te maken op handhaving.

Het eerste jeugdteam speelt de thuiswedstrijden net als heren 1 en 2 om 15.00 uur, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Amsterdam 1;
Scyedam jeugd 2 - Alexandria ’66 2 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 4 - TOGB 2 uit Berkel en Rodenrijs;
Scyedam jeugd 5 - Docos 3 uit Leiden;
Scyedam jeugd 6 - TOGB 5 uit Berkel en Rodenrijs.

In deze voorjaarscompetitie komen weer zes jeugdteams uit voor Scyedam.
Het eerste jeugdteam speelt in landelijk C, het team bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels en Daniel Snoek. Halverwege de competitie staat dit team op een keurige gedeelde tweede plaats met 28 punten en zes punten achterstand op koploper De Boer Taverzo. De tegenstander van zaterdag is het team waarmee de tweede plaats wordt gedeeld. In Amsterdam werd destijds door de thuisclub zeer ruim met 8-2 gewonnen. In die wedstrijd wonnen alleen Kay en invaller Onder Kondu eenmaal en bleef Sophie met lege handen.
Het tweede jeugdteam komt uit in de hoofdklasse, in het team spelen Jason Brevé, Seppe Dijkstra, Onder Kondu en Mucahid Yardimsever. Dit team kwam tot nu toe viermaal in actie, de wedstrijd tegen Avanti wordt op 25-03 ingehaald. Het team staat met 22 punten op een nette derde plaats, maar wel met 11 en 13 punten achterstand. De uitwedstrijd tegen koploper Alexandria ’66 werd met 7-3 gewonnen door de thuisclub.
Het derde en vierde team komen uit in de derde klasse.
De spelers van het derde team zijn Emir Ersoy, Nina de Jong, Eren Kondu en Steven de Jong. Het team staat na vijf wedstrijden met 27 punten op de derde plaats, maar de onderlinge verschillen zijn klein. Het team speelt zaterdag een uitwedstrijd tegen ATTC EVO Tech-XL, de thuiswedstrijd eindigde in 5-5.
Het vierde team bestaat dit seizoen uit Dean Hageraats, Gaudi Kaersenhout, Ridvan Velic en Zejd Velic. Momenteel staat dit team met 33 punten aan kop in de poule met acht punten voorsprong op nummer 2 Papendrecht. De uitwedstrijd tegen TOGB werd met 2-8 gewonnen. Ridvan won in die wedstrijd zijn drie enkelspelen, Dean en Gaudi wonnen allebei tweemaal. Het achtste punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Team 5 komt uit in de vijfde klasse en bestaat uit Rozerin Altay, Farouq el Issati, Kenai Scholtes en Niek Walda. Ook dit team staat eerste met 30 punten uit vier wedstrijden, omdat de poule uit vijf teams bestaat. De voorsprong uit Docos bedraagt drie punten, in de uitwedstrijd werd met 4-6 een kleine overwinning behaald.
Team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. De spelers van dit team zijn Tu Bui, Ian Quinlan, Ben Westerkamp en Uveys Yardimsever. Op dit moment staat het team met vijf punten op de vijfde en laatste plaats. De uitwedstrijd tegen TOGB dat 1 punt meer heeft in de tussenstand, werd met 3-2 door de thuisclub gewonnen.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam 1 - SVE 1 uit Utrecht;
Scyedam 2 - TOGB 2 uit Berkel en Rodenrijs.

Het eerste herenteam van Scyedam komt uit in de eerste divisie en bestaat uit Thomas Baart, Daria Dubenko, Martijn van der Heide en Edwin ten Hoope. De wedstrijden in de eerste divisie worden gespeeld in zes enkelspelen en de laatste wedstrijd is het dubbelspel.
Halverwege de competitie staat het team met 13 punten op de vijfde plaats. De achterstand op het team dat op de voor degradatie veilige vierde plaats staat, Smash ’70 uit Hattem, is vier punten. Het is een uitdaging voor dit team om zich nog te handhaven. De uitwedstrijd tegen hekkensluiter SVE eindigde in een kleine 3-4 overwinning.
De spelers van tegenstander SVE 1 zijn Hans den Blanken, Tali Cohen, Quinten van Dissel, Rogier Kessel, en John van Spengen.

De spelers van het tweede herenteam zijn Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Zij bezetten met 30 punten uit vier wedstrijden de tweede plaats in de afdelingshoofdklasse. De achterstand op koploper Avanti dat een wedstrijd meer heeft gespeeld bedraagt acht punten.
De spelers van tegenstander TOGB 2 zijn Oliver Beemer, Nicolas Drouard, Wim Scholte en Benjamin Slijper. Dit team staat met 21 punten op de derde plaats.