Eerste herenteam heeft overwinning nodig voor handhaving

Aanstaande zaterdag worden de laatste wedstrijden gespeeld van de voorjaarscompetitie, het eerste herenteam en vijf van de zes jeugdteams van Scyedam spelen dan thuis.
Dankzij enerzijds een 4-3 overwinning van ons eerste herenteam afgelopen zaterdag tegen kampioen Auto J. de Gooijer/SKF en anderzijds de 2-5 nederlaag van de directe concurrent voor handhaving Smash ’70 2 die zaterdag op bezoek komt staan beide teams nu gelijk. De overwinning in de wedstrijd betekent dan ook handhaving in de eerste divisie voor het winnende team.

Het eerste jeugdteam speelt de thuiswedstrijden net als heren 1 om 15.00 uur, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Tanaka 1 uit Etten-Leur;
Scyedam jeugd 2 - Vriendenschaar 1 uit Gouda;
Scyedam jeugd 3 - Alexandria ’66 4 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 4 - Alexandria ’66 5 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 6 - Play Fair 1 uit Leimuiden.

In deze voorjaarscompetitie komen weer zes jeugdteams uit voor Scyedam.
Het eerste jeugdteam speelt in landelijk C, het team bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels en Daniel Snoek. Het team staat op een keurige derde plaats met 50 punten. De tegenstander van zaterdag is hekkensluiter met 21 punten. De uitwedstrijd werd met 4-6 door ons team gewonnen. In die wedstrijd won Daniël driemaal, Kay boekte twee zeges en invaller Jason Brevé bleef met lege handen. Het zesde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Het tweede jeugdteam komt uit in de hoofdklasse, in het team spelen Jason Brevé, Seppe Dijkstra, Onder Kondu en Mucahid Yardimsever. Dit team staat ook op de derde plaats, met 47 punten. Vriendenschaar staat met 36 punten op de vijfde plaats. De uitwedstrijd werd zeer ruim met 1-9 door ons team gewonnen. In die wedstrijd wonnen Onder en Seppe hun drie enkelspelen en deed Mucahid daar met twee overwinningen weinig voor onder. Het negende punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Het derde en vierde team komen uit in de derde klasse.
De spelers van het derde team zijn Emir Ersoy, Nina de Jong, Eren Kondu en Steven de Jong. Het team staat op dit moment met 44 punten op een met Alexandria ’66 gedeelde derde plaats. De uitwedstrijd werd met 4-6 door het team van Scyedam gewonnen. In die wedstrijd wonnen Emir, Eren en Nina allemaal tweemaal.
Het vierde team bestaat dit seizoen uit Dean Hageraats, Gaudi Kaersenhout, Ridvan Velic en Zejd Velic. Dit team is met 59 punten en 14 punten voorsprong op drie teams al kampioen! Een van die drie teams met 45 punten is Alexandria. De uitwedstrijd in Rotterdam eindigde in een 5-5 gelijkspoel. Gaudi won in die wedstrijden alle drie zijn enkelspelen, Zejd won eenmaal en Dean bleef met lege handen. Het vijfde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Team 5 komt uit in de vijfde klasse en bestaat uit Rozerin Altay, Farouq el Issati, Kenai Scholtes en Niek Walda. De poule bestaat uit vijf teams en ook dit team is al kampioen met 57 punten uit acht wedstrijden. Het team is al uitgespeeld maar niet meer te achterhalen, door een voorsprong van 12 punten op de nummer twee, Scylla 5 uit Leiden.
Team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. De spelers van dit team zijn Tu Bui, Ian Quinlan, Ben Westerkamp en Uveys Yardimsever. Het team staat met elf punten op de derde plaats, de verschillen met de teams die er onder staan zijn echter klein. Play Fair is al kampioen met 35 punten. De wedstrijd in Leimuiden eindigde in een ruime 5-0 overwinning voor de thuisclub. In die wedstrijd speelden Ben en Uveys.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint om 15.00 uur.
De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam 1 - Smash ’70 (H) 2 uit Hattem.

Het eerste herenteam van Scyedam komt uit in de eerste divisie en bestaat uit Thomas Baart, Daria Dubenko, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Gabriele Vicario. De wedstrijden in de eerste divisie worden gespeeld in zes enkelspelen en de laatste wedstrijd is het dubbelspel.
Het team staat met 30 punten op een gedeelde vierde plaats met Smash ’70 2. De winst zaterdag betekent dan ook handhaving voor het winnende team. De uitwedstrijd tegen Smash ’70 2 eindigde in een kleine 4-3 overwinning voor de thuisclub. In die wedstrijd won Thomas zijn twee enkelspelen en zorgde Edwin voor het derde punt. Marthijn bleef in die wedstrijd met lege handen.
De spelers van tegenstander Smash ’70 2 zijn Julian Plette, Brent Ronde, Pim van Schaik, Chris Verwoert en Boris de Vries.