Voor handhaving moet eerste herenteam flink aan de bak

Zaterdag spelen de tafeltennisteams van Scyedam de eerste returns van de najaarscompetitie. Dan komen in actie het eerste en tweede herenteam en de zes jeugdteams van Scyedam.
In de eerste divisie poule van het eerste herenteam staat Tempo-Team 2 afgetekend aan kop met 24 punten voorsprong op de nummer twee. De verschillen tussen de nummers twee en zes zijn echter minimaal: zeven punten. De degradanten zijn dus nog allerminst bekend. Tot nu toe hebben nog niet alle spelers van ons team in actie kunnen komen. Er is goede hoop dat dit snel gaat veranderen.
Het tweede herenteam deed in de laatste thuiswedstrijd uitstekende zaken door een 10-3 overwinning tegen SVE 3. Hiermee staat het team momenteel op een voor degradatie veilige vierde plaats.

Het eerste jeugdteam speelt de thuiswedstrijden net als heren 1 en 2 om 15.00 uur, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Alexandria ’66 1 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 2 - Vriendenschaar 2 uit Gouda;
Scyedam jeugd 3 - Avanti 2 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam jeugd 4 - Tavernie 1 uit Nieuwland;
Scyedam jeugd 5 - Combat 1 uit Bleiswijk;
Scyedam jeugd 6 - ATTC EVO Tech-XL 5 uit Alphen aan den Rijn.

Het eerste jeugdteam komt uit in landelijk C en bestaat uit Seppe Dijkstra, Jarnelo Erich, Onder Kondu en Kay Sels. Dit team speelt in een poule van zeven, waardoor niet alle teams hetzelfde aantal wedstrijden heeft gespeeld. Met 34 punten uit vijf wedstrijden staat ons team bovenaan. Alexandria ’66 staat tweede met 27 punten uit vier wedstrijden.
Het tweede jeugdteam komt uit in de eerste klasse, de spelers van het team zijn Jason Brevé, Emir Ersoy en Mucahid Yardimsever. Het team staat met 16 punten uit vijf wedstrijden op de zesde plaats in hun poule. Vriendenschaar staat vijfde met 20 punten. De uitwedstrijd in Gouda eindigde in een 5-5 gelijkspel.
Het derde team komt uit in de tweede klasse en bestaat uit Gaudi Kaersenhout, Eren Kondu, Ridvan Velic en Zejd Velic. Het team bezet met 21 punten uit vier wedstrijden de vierde plaats in de voorlopige tussenstand. De wedstrijd van vorige week tegen ATTC EVO Tech-XL is uitgesteld naar 11 november. Avanti staat met 22 punten uit vier wedstrijden op de derde plaats. De uitwedstrijd tegen Avanti eindigde met 5-5 onbeslist.
Team 4 komt uit in de derde klasse en bestaat uit Dean Hageraats, Nina de Jong, Steven de Jong en Kenai Scholtes. Dit team bezet met 27 punten de derde plaats. Tavernie staat tweede met 31 punten. De wedstrijd in Nieuwland eindigde in een ruime 8-2 overwinning voor de thuisclub.
Team 5 komt uit in de vierde klasse, de spelers van dit team zijn Rozerin Altay, Farouq el Issati, Ian Quinlan en Niek Walda. Dit team staat tweede met 26 punten uit vier wedstrijden, de wedstrijd tegen hekkensluiter Rijnsoever 7 wordt ingehaald op 11 november. Combat staat met 30 punten uit vijf wedstrijden aan kop in de poule. De uitwedstrijd in Bleiswijk werd door beide teams met twee spelers gespeeld en eindigde in een 3-6 overwinning voor ons team.
Team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. Spelers van het team zijn Tu Bui, Ben Westerkamp en Uveys Yardimsever. De stand in deze poule met vijf teams is vertekend, door een verschillend aantal gespeelde wedstrijden. Ons team speelde nog maar drie maal, maar staat met 13 punten op de tweede plaats. ATTC EVO Tech-XL staat derde met 8 punten uit vijf wedstrijden. De uitwedstrijd werd met 0-5 gewonnen door ons team.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Wilvo/ttv Bergeijk 1;
Scyedam 2 - Red Stars 3 uit Venray.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jamal Dennison, Daria Dubenko, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Gabriele Vicario. In de laatste thuiswedstrijd was koploper Tempo-Team 2 de tegenstander waartegen zeer knap vijf punten werden gehaald: driemaal winst voor Gabriele en tweemaal voor Thomas. Het team staat met 27 punten nu vijfde in hun eerste divisie poule. De uitwedstrijd in Bergeijk werd met 9-4 verloren, met twee winstpartijen voor zowel Gabriele als Thomas. Invaller Daniel Snoek bleef met lege handen, een vierde speler was niet beschikbaar.
De spelers van tegenstander Wilvo/ttv Bergeijk 1 zijn Daniel Acatrinei, Erwin Andriessen, Pascal van Gemert, John Mandemakers en Chris Tournelle. Dit team staat met 24 punten op de zesde plaats.

De spelers van het tweede herenteam zijn Rob Hoogendijk, Kees de Koning, Stephan Pieters Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Het team staat met 30 punten op de vierde plaats in hun derde divisie poule. De uitwedstrijd in Venray ging met 8-5 verloren, Bart en Stephan wonnen tweemaal, Rob zorgde voor het vijfde punt en Kees bleef met lege handen.
De spelers van tegenstander Red Stars 3 zijn het negental(!): Maurice Achten, Rico Baars, Richard Bijwaard, Robert van den Bosch, Pepijn Engels, Gerald van Grunsven, Niels van Heugten, Rick Pouwels en Huub van de Putten. Dit team staat met 16 punten op de zesde plaats.