Eerste herenteam lijkt veilig, tweede team kan zich ook handhaven

Zaterdag spelen de tafeltennisteams van Scyedam de negende wedstrijd van de najaarscompetitie. Dan komen in Schiedam het eerste en tweede herenteam en vijf van de zes jeugdteams in actie.
In de eerste divisie poule van het eerste herenteam heeft het team van Wilvo/ttv Bergeijk zich halverwege teruggetrokken. Ons eerste herenteam heeft zich door twee uitstekende overwinningen met achtereenvolgens 3-10 tegen Tempo-Team 3 en 5-8 tegen koploper Tempo-Team 2 flink omhoog gewerkt in de poule. Dit was mede te danken aan het feit dat Edwin ten Hoope gelukkig na een lange afwezigheid weer in actie kon komen. Ons team staat momenteel tweede met 41 punten uit zes wedstrijden.
Het tweede herenteam staat met 47 punten uit acht wedstrijden op een voor degradatie veilige vierde plaats. De voorsprong op nummer vijf SVE is met nog twee wedstrijden te gaan zeven punten.

Het eerste jeugdteam speelt zaterdag een uitwedstrijd, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 2 - Rijnsoever 3 uit Katwijk;
Scyedam jeugd 3 - United TOGB 2 uit Bergschenhoek;
Scyedam jeugd 4 - Dordrecht 2;
Scyedam jeugd 5 - Rijnsoever 7 uit Katwijk;
Scyedam jeugd 6 - Scylla 9 uit Leiden.

Het eerste jeugdteam komt uit in landelijk C en bestaat uit Seppe Dijkstra, Jarnelo Erich, Onder Kondu en Kay Sels. Dit team heeft eerst in een poule van zeven teams gespeeld, nadat de teams elkaar eenmaal hebben ontmoet, spelen de bovenste vier teams om het kampioenschap. Omdat ons team tegen de drie andere teams thuis heeft gespeeld, volgen nu drie uitwedstrijden. Met 39 punten uit zes wedstrijden deelt ons team de koppositie met SVO uit De Meern.
Het tweede jeugdteam komt uit in de eerste klasse, de spelers van het team zijn Jason Brevé, Emir Ersoy en Mucahid Yardimsever. Het team staat met 22 punten uit zeven wedstrijden op de zesde plaats in hun poule. Rijnsoever staat tweede met 41 punten. De uitwedstrijd in Katwijk eindigde in een kleine 6-4 overwinning voor de thuisclub.
Het derde team komt uit in de tweede klasse en bestaat uit Gaudi Kaersenhout, Eren Kondu, Ridvan Velic en Zejd Velic. Het team bezet met 43 punten uit zeven wedstrijden de derde plaats in de voorlopige tussenstand. United TOGB staat met 30 punten op de vijfde plaats. De uitwedstrijd in Bergschenhoek werd met 6-4 gewonnen door de thuisclub.
Team 4 komt uit in de derde klasse en bestaat uit Dean Hageraats, Nina de Jong, Steven de Jong en Kenai Scholtes. Dit team bezet met 40 punten de tweede plaats. Dordrecht staat zesde met 22 punten. De wedstrijd in Dordrecht eindigde in een 3-7 overwinning voor ons team.
Team 5 komt uit in de vierde klasse, de spelers van dit team zijn Rozerin Altay, Farouq el Issati, Ian Quinlan en Niek Walda. Dit team staat op kop met 44 punten uit zeven wedstrijden. Rijnsoever staat met 30 punten op de zesde plaats in de poule. De uitwedstrijd in Katwijk werd pas afgelopen zaterdag ingehaald en eindigde onbeslist in 5-5.
Team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. Spelers van het team zijn Tu Bui, Ben Westerkamp en Uveys Yardimsever. Het team is ingedeeld in een poule met vijf teams. Ons team staat met 23 punten uit zes wedstrijden aan kop in de poule. Scylla staat tweede met 20 punten uit vijf wedstrijden. De uitwedstrijd werd afgelopen zaterdag ingehaald, de thuisclub won met 3-2.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Ttv Ede 1;
Scyedam 2 - Alexandria ’66 4 uit Rotterdam.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jamal Dennison, Daria Dubenko, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Gabriele Vicario. Het degradatiespook lijkt afgewend door de overwinningen in de laatste twee uitwedstrijden tegen de teams van Tempo-Team. De uitwedstrijd in Ede werd met 7-6 verloren, waarbij moet worden aangetekend dat ons team maar met drie spelers kon aantreden. In die wedstrijd won Thomas zijn drie enkelspelen, Gabriele won tweemaal en samen zorgden zij in het dubbelspel voor het zesde punt. Daria bleef met lege handen.
De spelers van tegenstander ttv Ede zijn Alice Barendregt, Robert-Jan van der Heijden, Remon Langius, Maarten Loeve en Yorick Schurink. Dit team staat met 38 punten op de derde plaats.

De spelers van het tweede herenteam zijn Rob Hoogendijk, Kees de Koning, Stephan Pieters Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Het team staat met 47 punten knap op de vierde plaats in hun derde divisie poule. De uitwedstrijd tegen Alexandria ’66 werd nipt met 7-6 verloren, Bart won tweemaal, Daniel, Rob en Stephan wonnen een partij. Het zesde punt kwam uit het door Bart en Stephan gewonnen dubbelspel.
De spelers van tegenstander Alexandria ’66 zijn: Remco van der Does, Roberto den Hertog, Nico Leeuwenburg, Marco van der Meijden en Roald van der Meijden. Dit team staat met 65 punten op de tweede plaats.