Tweede herenteam moet aan de bak voor handhaving

Zaterdag spelen het eerste en tweede herenteam van Scyedam de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie. Voor de jeugdteams is het zaterdag de negende speelronde, vier van de zes jeugdteams van Scyedam komen dan in actie. De laatste speelronde spelen de jeugdteams uit.
In de eerste divisie poule van het eerste herenteam heeft het team van Wilvo/ttv Bergeijk zich halverwege teruggetrokken. Dat betekent dat er nog maar een ander team degradeert en sinds afgelopen zaterdag is duidelijk dat Tempo-Team 3 een stap terug moet doen. Ons team staat momenteel tweede met 49 punten uit zeven wedstrijden.
Voor het tweede herenteam is handhaving nog niet zeker. Dit team staat met 52 punten uit negen wedstrijden op een voor degradatie veilige vierde plaats. De voorsprong op nummer vijf SVE 3 is echter geslonken tot twee punten.

Het eerste jeugdteam speelt zaterdag een uitwedstrijd, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 2 - Alexandria ’66 3 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 3 - SETT 1 uit Den Haag;
Scyedam jeugd 4 - Alexandria ’66 5 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 5 - Alexandria ’66 7 uit Rotterdam.

Het eerste jeugdteam komt uit in landelijk C en bestaat uit Seppe Dijkstra, Jarnelo Erich, Onder Kondu en Kay Sels. Dit team heeft eerst in een poule van zeven teams gespeeld, nadat de teams elkaar eenmaal hebben ontmoet, spelen de bovenste vier teams om het kampioenschap. Omdat ons team tegen de drie andere teams thuis heeft gespeeld, spelen zij driemaal uit. Met 43 punten uit zeven wedstrijden staat ons team nu aan kop, maar de verschillen tussen de vier teams is uitermate klein.
Het tweede jeugdteam komt uit in de eerste klasse, de spelers van het team zijn Jason Brevé, Emir Ersoy en Mucahid Yardimsever. Het team staat met 27 punten uit acht wedstrijden op de zesde plaats in hun poule. Alexandria staat vierde met 41 punten. De uitwedstrijd in Rotterdam werd ruim met 9-1 gewonnen door de thuisclub.
Het derde team komt uit in de tweede klasse en bestaat uit Gaudi Kaersenhout, Eren Kondu, Ridvan Velic en Zejd Velic. Het team bezet met 51 punten uit acht wedstrijden de tweede plaats in de voorlopige tussenstand. SETT staat met 50 punten op de derde plaats. De uitwedstrijd in Den Haag werd met 3-7 gewonnen door ons team.
Team 4 komt uit in de derde klasse en bestaat uit Dean Hageraats, Nina de Jong, Steven de Jong en Kenai Scholtes. Dit team bezet met 47 punten de tweede plaats. Alexandria ’66 staat aan kop met 58 punten. De wedstrijd in Rotterdam eindigde in een 7-3 overwinning voor de thuisclub.
Team 5 komt uit in de vierde klasse, de spelers van dit team zijn Rozerin Altay, Farouq el Issati, Ian Quinlan en Niek Walda. Dit team staat op kop met 51 punten uit acht wedstrijden. Alexandria staat met 36 punten op een gedeelde vierde plaats in de poule. De uitwedstrijd in Rotterdam eindigde in een kleine 4-6 overwinning voor ons team.
Team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. Spelers van het team zijn Tu Bui, Ben Westerkamp en Uveys Yardimsever. Het team is ingedeeld in een poule met vijf teams. Ons team staat met 27 punten uit zeven wedstrijden aan kop in de poule. De voorsprong op nummer twee Scylla bedraagt zes punten. Ons team komt zaterdag niet in actie.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Sittard 1;
Scyedam 2 - HTTV-070 1 uit Den Haag.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jamal Dennison, Daria Dubenko, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Gabriele Vicario. Ons eerste team staat met 49 punten op de tweede plaats in hun eerste divisie poule. De uitwedstrijd in Sittard werd met 9-4 verloren, in die wedstrijd won Thomas twee enkelspelen, Gabriele en Jamal wonnen allebei eenmaal en Daria bleef met lege handen.
De spelers van tegenstander Sittard zijn Sander Gelderman, Sam Geuskens, Rachel Gerarts, Michel Sijstermans en Andy Snijders. Dit team staat met 46 punten op de derde plaats.

De spelers van het tweede herenteam zijn Rob Hoogendijk, Kees de Koning, Stephan Pieters Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Het team staat met 52 punten op de vierde plaats in hun derde divisie poule. De uitwedstrijd tegen HTTV-070 werd nipt met 7-6 verloren, Rob en Bart wonnen in die wedstrijd tweemaal, Stephan won een partij en Daniel bleef met lege handen. Het zesde punt kwam uit het door Bart en Stephan gewonnen dubbelspel.
De spelers van tegenstander HTTV-070 zijn: Pepijn van der Hoeven, Pieter Rijnders, Sjoerd Vaders en Charlie Vierling. Dit team staat met 62 punten op de derde plaats.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze teams op zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam.