Jochem de Hoop wint weer tweemaal
Afgelopen zaterdag kon het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam een 3‑1 voorsprong niet uitbouwen en moest de thuisclub tegenstander SKF uit Veenendaal een puntendeling toestaan. Jochem de Hoop won zijn beide enkelspelen, Nermin Smajic won eenmaal en Laurens van Raadshooven bleef met lege handen. Jeroen Bastiaansen bleef aan de kant.

Kijk hier naar de video van deze wedstrijd:

In de openingswedstrijd verloor Jochem de Hoop de eerste game tegen Henk van Spanje. Hij maakte gelijk, maar zag Van Spanje weer op voorsprong komen. De Hoop liet zich echter niet van de wijs brengen en hij won de vierde en vijfde game overtuigend, waarmee de thuisclub op voorsprong kwam. Laurens van Raadshooven had vervolgens de eerste twee games weinig in te brengen tegen invaller Carla Nouwen. In de derde game leek hij op 9-6 terug te komen, maar met vijf punten op rij maakte Nouwen aan die illusie een eind. Nermin Smajic won de eerste game via 10-7 met 11-9 van Jelle Goossens en verloor de tweede game met dezelfde cijfers. De derde game was weer voor Smajic, die op 8-3 in de vierde game eenvoudig de winst leek te pakken. Goossens kwam echter goed terug tot 8-9. Verder liet Smajic het echter niet komen, waarmee hij de thuisclub weer op voorsprong zette.

Na de onderbreking boekte Jochem de Hoop, ondanks een verloren tweede game, een regelmatige overwinning op Carla Nouwen. Nermin Smajic verzaakte vervolgens in zijn partij tegen Henk van Spanje en hij kwam dan ook nooit in de wedstrijd. Van Spanje bracht daarmee dan ook eenvoudig de achterstand terug. In de slotwedstrijd kwam Laurens van Raadshooven goed uit de startblokken en hij won de eerste twee games tegen Jelle Goossens. Op 8-6 in de derde game leek hij op weg de winst voor de thuisclub veilig te stellen. Een time-out van Goossens bracht de ommekeer en hij won die game alsnog. In de vierde game bleef Van Raadshooven tot 8-8 goed bij, maar Goossens dwong een beslissende vijfde game af. Daarmee was de tegenstand van Van Raadshooven gebroken en de vijfde game ging overtuigend naar Goossens. Hiermee werd de eindstand bepaald op 3-3.

Gedetailleerde uitslagen:
Jochem de Hoop - Henk van Spanje 9-11 11-7 6-11 11-4 11-5 1-0
Laurens van Raadshooven - Carla Nouwen 6-11 3-11 9-11 . . 0-1
Nermin Samjic - Jelle Goossens 11-9 9-11 11-7 11-9 . 1-0
Jochem de Hoop - Carla Nouwen 11-7 9-11 11-9 11-6 . 1-0
Nermin Smajic - Henk van Spanje 9-11 8-11 6-11 . . 0-1
Laurens van Raadshooven - Jelle Goossens 11-8 11-7 9-11 8-11 6-11 0-1
Totaal 3-3

Weer kleine nederlaag reserves Scyedam
Het tweede herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam verloor afgelopen zaterdag net als een week eerder met 4-6, ditmaal van het op de tweede plaats in hun derde divisie poule staande De Sprint uit Brielle. Mark Spaargaren zorgde met twee winstpartijen voor de helft van de Schiedamse score. Kees de Koning en Stephan Pieters wonnen allebei eenmaal. Paul de Graaf kwam zaterdag niet in actie.

Maximale winst dames Scyedam
Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam behaalde afgelopen zaterdag een maximale 10-0 overwinning tegen VVV uit Leidschendam. De drie Schiedamse speelsters wonnen allemaal tweemaal in drie games en hadden eenmaal de maximale vijf games nodig voor de winst. Femke Bulthuis van het team uit Leidschendam maakte het Charell Schoonbrood en Patricia Smith lastig, toch slaagde zij er niet in een partij te winnen. In de laatste wedstrijd kwam Sandra Meeuwsen met 2-0 in games voor tegen Ymke Thomas, die goed terug kwam, maar toch in de vijfde game aan het kortste eind trok. Daniëlle Maas en Kelly van Zon kwamen niet in actie.