Jochem de Hoop wint zijn beide wedstrijden
Afgelopen zaterdag boekte het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam een prima 4-2 overwinning op koploper Wijzenbeek/Westa uit Wessem. Jochem de Hoop won zijn beide enkelspelen, Nermin Smajic en Laurens van Raadshooven wonnen eenmaal. Jeroen Bastiaansen bleef aan de kant.

Kijk hier naar de video van deze wedstrijd:

In de openingswedstrijd boekte Nermin Smajic een regelmatige overwinning op Erik Agamyan. Laurens van Raadshooven had vervolgens weinig in te brengen tegen kopman Qiang Liu. Jochem de Hoop verloor de eerste game tegen Rino Albers afgetekend en leek in de tweede game op 10-7 op gelijke hoogte te komen. Albers kwam met vier punten op rij goed terug, maar toch kon De Hoop de game nog binnenhalen. De derde game was weer duidelijk voor Albers, maar verder liet De Hoop het niet komen. Met winst in de vierde en vijfde game bracht hij de thuisclub weer op voorsprong.

Na de onderbreking kwam Nermin Smajic uitstekend uit de startblokken tegen Qiang Liu. Met een 2-0 voorsprong in games leek hij op weg naar de winst. Bij 4-2 in de derde game stokte zijn dadendrang echter en kantelde de wedstrijd. Vanaf dat moment liep Smajic achter de feiten aan en won Liu de wedstrijd alsnog. Jochem de Hoop had vervolgens geen enkele moeite om de thuisclub weer op voorsprong te zetten via een afgetekende 3-0 overwinning op Erik Agamyan. In de slotwedstrijd stond Laurens van Raadshooven voor de uitdaging om de overwinning voor de thuisclub veilig te stellen in zijn wedstrijd tegen Rino Albers. De eerste game ging ruim naar Albers, maar in de tweede leek Van Raadshooven op 9-4 de stand weer gelijk te trekken. Met zeven punten op rij won Albers echter alsnog deze game. Met winst in de derde en vierde game dwong Van Raadshooven een beslissende vijfde game af. Daarin startte Albers voortvarend en met 4-8 leek de winst een kwestie van tijd. Ditmaal was het echter Van Raadshooven die zich terug knokte en met zeven punten sleepte hij alsnog de wedstrijd binnen. Hiermee werd de eindstand bepaald op 4-2 voor de thuisclub.

Gedetailleerde uitslagen:
Nermin Smajic - Erik Agamyan 11-5 11-6 11-4 . . 1-0
Laurens van Raadshooven - Qiang Liu 5-11 6-11 2-11 . . 0-1
Jochem de Hoop - Rian Albers 4-11 13-11 5-11 11-5 11-6 1-0
Nermin Smajic - Qiang Liu 11-9 11-7 7-11 3-11 4-11 0-1
Jochem de Hoop - Erik Agamyan 11-2 11-6 11-5 . . 1-0
Laurens van Raadshooven - Rian Albers 5-11 9-11 11-9 11-7 11-8 1-0
Totaal 4-2

Kleine nederlaag reserves Scyedam
Het tweede herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam verloor afgelopen zaterdag met 4-6 van hekkensluiter Shot '65 uit Zwijndrecht. Grootste aandeel in de Schiedamse score had Mark Spaargaren, die zijn drie enkelspel wedstrijden won. Paul de Graaf zorgde voor het vierde punt van de thuisclub en Stephan Pieters bleef met lege handen. Kees de Koning kwam zaterdag niet in actie.

Dames Scyedam gedeeld aan kop door ruime winst
Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam deed afgelopen zaterdag uitstekende zaken: zelf wonnen de dames met 9-1 van hekkensluiter US 2 en door een verrassende 4-6 nederlaag van koploper Hilversum 2 komt het Schiedamse team nu op gelijke hoogte. Met 29 punten delen Scyedam en Hilversum 2 halverwege de voorjaarscompetitie de koppositie in hun eerste divisie poule. In de wedstrijd tegen de reserves van US had Patricia Smith de minste moeite, zij won haar drie enkelspel wedstrijden zonder gameverlies. Daniƫlle Maas won ook driemaal, in haar derde wedstrijd had zij daarvoor wel vijf games nodig. Charell Schoonbrood had de twijfelachtige eer om een tegenpunt te moeten incasseren. In haar wedstrijd tegen Heidi Offermanns kwam zij nog terug van een 0-2 achterstand in games, in de beslissende vijfde game trok zij aan het kortste eind. Sandra Meeuwsen en Kelly van Zon kwamen niet in actie.