Teams van Het Talent en De Singel worden tweede en derde
Afgelopen zondag hebben twee schoolteams uit Schiedam een prachtig resultaat geboekt bij de Nationale Kampioenschappen tafeltennis voor basisscholen in Zwolle. De teams van Het Talent en De Singel werden 2e en 3e in een deelnemersveld van 27 scholen. De kinderen, waarvan sommigen geen partij hebben verloren, waren: Nisanur, Feliz, Samuel, Thomas, Edber, Luc, Nikki en Yigit. Helaas voor de spelers leverde deze prestatie echter geen zilveren en bronzen medaille op, omdat er een misverstand was ontstaan over de samenstelling van de teams en de Schiedamse teams daarom buiten mededinging hebben gespeeld.

Deze kampioenschappen, onder de naam The Batttle, zijn eigenlijk een sluitstuk van een tweejaarlijks project van tafeltennisvereniging Scyedam, Round The Table Stars. Vooraf hebben de kinderen geoefend tijdens trainingen en clinics samen met vakleerkrachten en ouders. Steeds meer scholen doen nu mee aan de ondersteuning die TTV Scyedam biedt. Zij merken dat tafeltennis een leuke sport is die door alle kinderen goed kan worden gespeeld. Zo zijn er altijd binnenactiviteiten die doorgaan. Maar binnenkort wordt ook gestart met een buitencompetitie.