GTTC Groningen promoveert naar Eredivisie B
Het eerste damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam heeft afgelopen zaterdag in de laatste speelronde de minimale voorsprong op concurrent GTTC Groningen van één punt verspeeld. In de uitwedstrijd tegen hekkensluiter US 3 behaalde het damesteam van Scyedam een 3-7 overwinning, maar dit was niet voldoende voor het kampioenschap in hun eerste divisie poule omdat het team uit Groningen met 9-1 won.

In de openingswedstrijd kwam het Schiedamse team op voorsprong door een overwinning van Charell Schoonbrood op Emma Schram. Patricia Smith speelde een spannende wedstrijd en moest met 12-10 in de vijfde game buigen voor Sonja Kamst. Kelly van Zon zette vervolgens de bezoeksters via een 3-0 overwinning op Rosalie van Es weer op voorsprong. In het dubbelspel wonnen Charell Schoonbrood en Patricia Smith de eerste game nipt en leken met 5-10 de voorsprong eenvoudig uit te bouwen. Met zeven punten op rij ging deze game alsnog verloren, maar de vierde game haalden zij weer eenvoudig binnen. Na nipt verlies in de vierde game was de tegenstand gebroken en kwamen de partijen weer op gelijke hoogte. Charell Schoonbrood boekte een eenvoudige overwinning tegen Sonja Kamst en moest alleen de derde game afstaan.

Kelly van Zon verspeelde in de eerste game een 8-10 voorsprong tegen Emma Schram en verloor de tweede game afgetekend. Zij liet zich echter niet uit het veld slaan en won de derde en vierde game overtuigend en dwong daarmee een vijfde game af. In die beslissende game moest zij tweemaal een matchpoint wegwerken, maar zij trok uiteindelijk toch met 11-13 aan het langste eind. Patricia Smith verloor de eerste game nipt, maar boog in de tweede game een 9-7 achterstand nog om. Hiermee was de tegenstand van Rosalie van Es gebroken. Kelly van Zon had het vervolgens alleen in de tweede game lastig tegen Sonja Kamst. Met een eenvoudige overwinning op Rosalie van Es zorgde Charell Schoonbrood voor het zevende punt voor de dames van Scyedam. In de laatste partij kon Patricia Smith het niet bolwerken tegen Emma Schram, waarmee de eindstand op 3-7 werd bepaald.