Zwaar bevochten gelijkspel tegen Dedemsvaart
Afgelopen zaterdag zag het eerste damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam de voorsprong in hun eerste divisie poule op concurrent GTTC Groningen slinken tot slechts één punt. In de thuiswedstrijd behaalde het damesteam van Scyedam een zwaarbevochten gelijkspel tegen Dedemsvaart. GTTC Groningen haalde met 10-0 uit tegen hekkensluiter US 3. Het kampioenschap wordt dan ook komende zaterdag pas beslist in de laatste ronde van de najaarscompetitie.

In de openingswedstrijd kwam Sandra Meeuwsen in de eerste game het eerst op gamepoint, maar Linda Stolk won de game alsnog. In de derde game gaf Meeuwsen een 9-4 voorsprong nog uit handen, waardoor het team uit Dedemsvaart op voorsprong kwam. Kelly van Zon behaalde daarna een regelmatige 3-0 overwinning tegen Amanda van Dijk. Charell Schoonbrood speelde een spannende derde game tegen Chantal Knol die zij ondanks twee gamepoints nipt verloor. In de rest van de partij zette zij dit echter recht, waardoor de Schiedamsen voor het eerst op voorsprong kwamen. In het dubbelspel hadden alle drie de games hetzelfde wedstrijdverloop: Amanda van Dijk en Chantal Knol kwamen het eerste op gamepoint, Sandra Meeuwsen en Charell Schoonbrood kwamen wel terug maar moesten de game toch afgeven. In de vijfde wedstrijd werd Kelly van Zon goed onder druk gezet door Linda Stolk, waardoor zij zowel in de derde als de vijfde game ruim verloor.

Sandra Meeuwsen verloor de eerste twee games van Chantal Knol voordat zij iets terug kon doen. In de vierde game kreeg zij met tweemaal een gamepoint kansen om een vijfde game af te dwingen, Knol werkte deze weg en bracht de bezoeksters op een 2-4 voorsprong. Charell Schoonbrood won de eerste twee games tegen Amanda van Dijk, leverde de derde in, maar leek met 8-4 de winst binnen handbereik te hebben. Met zeven punten op rij trok Van Dijk deze game alsnog naar zich toe. De vijfde game ging gelijk op, maar Schoonbrood wist toch de partij naar zich toe te trekken. Kelly van Zon bracht de partijen weer op gelijke hoogte door een regelmatige overwinning tegen Chantal Knol. Charell Schoonbrood volgde haar voorbeeld tegen Linda Stolk en bracht daarmee de thuisclub weer op voorsprong. Sandra Meeuwsen kon het in de laatste partij niet bolwerken tegen Amanda van Dijk, waardoor de eindstand op 5-5 werd bepaald.

Gedetailleerde uitslagen:
Sandra Meeuwsen - Linda Stolk 11-13 5-11 10-12 . . 0-1
Kelly van Zon - Amanda van Dijk 11-9 11-7 11-8 . . 1-0
Charell Schoonbrood - Chantal Knol 11-8 8-11 11-13 11-9 11-6 1-0
Meeuwsen/Schoonbrood - Van Dijk/Knol 9-11 9-11 9-11 . . 0-1
Kelly van Zon - Linda Stolk 11-9 8-11 3-11 11-7 3-11 0-1
Sandra Meeuwsen - Chantal Knol 9-11 5-11 11-6 11-13 . 0-1
Charell Schoonbrood - Amanda van Dijk 11-8 11-3 6-11 8-11 11-9 1-0
Kelly van Zon - Chantal Knol 11-8 11-7 11-9 . . 1-0
Charell Schoonbrood - Linda Stolk 11-6 11-8 11-5 . . 1-0
Sandra Meeuwsen - Amanda van Dijk 7-11 7-11 8-11 . . 0-1
Totaal 5-5

Reserves Scyedam vaster op de laatste plaats
De reserves van Scyedam gingen afgelopen zaterdag weer fors onderuit, met ditmaal een ruime 1-9 nederlaag tegen GTTC Groningen. De spreekwoordelijke eer werd gered door Dario Prodanovic. Remco van der Does en Mark Spaargaren bleven met lege handen. Fabian Schuilenburg kwam zaterdag niet in actie.