Nermin Smajic laat Martijn de Vries ontsnappen
Afgelopen zaterdag ging het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam flink onderuit tegen Van Wijnen/Smash '70: 1-5. De thuisclub was danig verzwakt doordat Jochem de Hoop afgelopen vrijdag een enkelblessure opliep, waardoor hij niet in actie kon komen. Jeroen Bastiaansen is al sinds het begin van de competitie door ziekte niet inzetbaar. De ondankbare taak van invaller werd vervuld door Kees de Koning, die door een blessure dit seizoen ook nog niet in actie was gekomen. Voor Scyedam scoorde Nermin Smajic tegen Boris de Vries maar hij liet Martijn de Vries ontsnappen, Laurens van Raadshooven bleef met lege handen.

In de openingswedstrijd had Kees de Koning weinig in te brengen tegen Martijn de Vries. Laurens van Raadshooven won in de volgende partij verrassend ruim de tweede game van Koen Hageraats, maar verder liet Hageraats het niet komen. Nermin Smajic won de eerste game nipt tegen Boris de Vries. Nog spannender was de tweede game, waarin De Vries vier gamepoints niet wist te benutten en Smajic pas op zijn vierde gamepoint wist toe te slaan. Hiermee was de weerstand van De Vries gebroken en kon Smajic het eerste punt voor de thuisclub laten aantekenen. Hierdoor kwam de stand bij de pauze op 1-2 voor de bezoekers.

Na de onderbreking deed Kees de Koning wederom zijn best, maar ook tegen Koen Hageraats leverde dit niet meer dan een 0-3 nederlaag op. Nermin Smajic verloor de eerste game met klein verschil van Martijn de Vries. Smajic liet zich echter niet uit het veld slaan, won de tweede en derde game, en leek met 10-4 in de vierde game de partij in de zak te hebben. De Vries knokte zich echter terug en met acht punten op rij sleepte hij de game nog binnen. In de beslissende vijfde game ging het tot 7-7 gelijk op, maar daarna besliste De Vries de partij in zijn voordeel. In de laatste wedstrijd kon Laurens van Raadshooven alleen in de tweede game in de buurt blijven van Boris de Vries, waardoor De Vries het vijfde punt voor het team uit Hattem liet aantekenen.

Gedetailleerde uitslagen:
Kees de Koning - Martijn de Vries: 3-11 / 2-11 / 4-11 / . . 0-1
Laurens van Raadshooven - Koen Hageraats: 4-11 / 11-3 / 6-11 / 5-11 / . 0-1
Nermin Smajic - Boris de Vries: 13-11 / 18-16 / 11-7 / . . 1-0
Kees de Koning - Koen Hageraats: 3-11 / 5-11 / 5-11 / . . 0-1
Nermin Smajic - Martijn de Vries: 9-11 / 11-7 / 11-9 / 10-12 / 8-11 / 0-1
Laurens van Raadshooven - Boris de Vries: 3-11 / 9-11 / 5-11 / . . 0-1

Totaal 1-5

Weer flinke nederlaag reserves Scyedam
De reserves van Scyedam liepen afgelopen zaterdag tegen een ruime 1-9 nederlaag op tegen Disnierats uit Hoorn. Met zes wedstrijden gespeeld is de situatie voor handhaving in hun tweede divisie poule verre van rooskleurig: de achterstand op de nummer vier is al opgelopen tot 16 punten. Tegen het team uit Hoorn won alleen Mark Spaargaren een partij; Dario Prodanovic en Fabian Schuilenburg bleven met lege handen. Remco van der Does kwam zaterdag niet in actie.