Damesteam halverwege ruim aan kop

Aanstaande zaterdag staat er voor de landelijk spelende teams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma. Dit zijn de eerste wedstrijden in de tweede helft van de najaarscompetitie. Het eerste herenteam heeft afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen SKF vooruit gespeeld, die voor 31-10-2015 was gepland.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur, behalve herenteam 3 dat al om 14.00 uur start. De volgende wedstrijden staan op het programma:
  • Scyedam dames 1 - GTTC Groningen 1;
  • Scyedam heren 1 - Disnierats 1 uit Hoorn;
  • Scyedam heren 2 - DOV 1 uit Heerhugowaard;
  • Scyedam heren 3 - Sittard 1.

Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 4 - Alexandria '66 3 uit Rotterdam.

Het damesteam bestaat dit seizoen uit Daniƫlle Maas, Mylena Maitimu, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Na de helft van de wedstrijden in de najaarscompetitie staat ons damesteam ruim aan kop in hun eerste divisie poule. Met 39 punten uit vijf wedstrijden hebben de dames acht punten voorsprong op Dedemsvaart dat tweede staat. De uitwedstrijd tegen de opponent van zaterdag, GTTC Groningen, werd met 2-8 gewonnen. Sandra Meeuwsen en Patricia Smith wonnen in die wedstrijd hun drie enkelspelen, Charell Schoonbrood zorgde voor de overige twee punten.
GTTC Groningen staat met 20 punten op de vijfde plaats in de voorlopige tussenstand. Het team uit Groningen bestaat uit Mirjam de Boer, Jolanda Bosch, Tamar Kooistra, Maartje Veenhoven en Karin van der Vegt.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat dit seizoen uit Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. Halverwege de competitie is de tussenstand in hun eerste divisie poule bijzonder spannend: Salamanders staat met 39 punten ruim aan kop, maar de tweede plaats wordt met 25 punten gedeeld door Red Stars, Scylla 3 en Scyedam. De eerste drie teams strijden in het voorjaar met de nummers 1 t/m 3 van de andere eerste divisie poule om promotie naar de eredivisie.
Afgelopen zaterdag heeft ons team met 3-7 de uitwedstrijd tegen SKF in Veenendaal gewonnen. Dit was een overwinning met dezelfde cijfers als in de thuiswedstrijd en ook ditmaal won Nermin Smajic driemaal, Jeroen Bastiaansen tweemaal en Laurens van Raadshooven eenmaal. Het zevende punt kwam uit het door Laurens en Nermin gewonnen dubbelspel.
Tegenstander Disnierats staat met 20 punten op de vijfde plaats in de tussenstand. De uitwedstrijd tegen het team uit Hoorn leverde een 3-7 overwinning op. De spelers van Disnierats zijn Mark Bek, Sjoerd Bek, Marco Gerritse en Stefan Heijnis.
De tussenstanden van deze thuiswedstrijd zullen live via internet te volgen zijn op onze site.

De spelers van het tweede herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Remco van der Does, Dario Prodanovic en Mark Spaargaren. Halverwege de competitie staat het team met 32 punten op de tweede plaats in hun derde divisie poule met negen punten achterstand op koploper DOV. Er moet dus zaterdag een prima resultaat worden neergezet om nog kans te maken op het kampioenschap. In de uitwedstrijd tegen DOV werd met 7-3 verloren. In die wedstrijd won alleen Mark Spaargaren tweemaal en kwam het derde punt uit het gewonnen dubbelspel. Thomas Baart en Dario Prodanovic bleven met lege handen.

Het derde herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. In de vijf gespeelde wedstrijden zijn 15 punten behaald waarmee de zesde en laatste plaats wordt ingenomen in hun derde divisie poule. De achterstand op de voor handhaving veilige vierde plaats bedraagt zeven punten. Tegenstander Sittard staat met 27 punten op de derde plaats in de poule. De uitwedstrijd in Sittard eindigde in een 7-3 overwinning voor de thuisclub. In die wedstrijd won Kees de Koning twee wedstrijden, zorgde Bart Platzbeecker voor het derde punt en kwam Stephan Pieters niet tot scoren.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze teams op zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam.