Jochem de Hoop redt ternauwernood de eer
Afgelopen zaterdag liep het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam tegen een dikke 1-5 nederlaag aan tegen Itass/DTK '70 uit Klazienaveen. De spreekwoordelijke eer werd gered door Jochem de Hoop die er met een uiterste krachtinspanning in slaagde te winnen van Peter Verweij. Nermin Smajic en Laurens van Raadshooven bleven met lege handen en Jeroen Bastiaansen kwam niet in actie.

In de openingswedstrijd liep Nermin Smajic tegen een regelmatige nederlaag op tegen kopman Michel de Boer. In de volgende partij startte Laurens van Raadshooven sterk tegen Wai Lung Chung en hij won de eerste game overtuigend. Chung kwam goed terug met tweemaal gamewinst. In de vierde game ging het spel gelijk op, maar wist Chung zijn tweede matchpoint te benutten. De spannendste wedstrijd van de avond was het duel tussen Jochem de Hoop en Peter Verweij. De eerste game ging via 1-7 en 5-8 tussenstanden alsnog verrassend naar De Hoop. De tweede game ging eenvoudig naar Verweij, waarna De Hoop de volgende game nipt binnensleepte. De vierde game was weer een eenvoudige prooi voor Verweij, waarna de beslissende vijfde game de beslissing moest brengen. Deze ging tot 9-9 volstrekt gelijk op, waarna De Hoop zijn derde matchpoint wist te verzilveren. Hierdoor kwam de stand bij de pauze op 1-2 voor de bezoekers.

Na de onderbreking liet Nermin Smajic tegenstander Wai Lung Chung gedurende het grootste deel van de wedstrijd teveel het spel bepalen. Alleen in de tweede game wist hij dit te ontregelen, maar meer dan eenmaal gamewinst zat er niet in. Jochem de Hoop kon geen vuist maken tegen Michel de Boer, waardoor het team van Klazienaveen verder uitliep. In de laatste wedstrijd kon Laurens van Raadshooven alleen in de derde game in het spoor blijven bij Peter Verweij. Het eerste matchpoint wist Van Raadshooven nog weg te werken, maar het tweede verzilverde Verweij wel. Daardoor kwam de 1-5 nederlaag op het scorebord.

Gedetailleerde uitslagen:

Nermin Smajic - Michel de Boer: 8-11 7-11 7-11 . . 0-1