Plaatsing eerste herenteam bij top drie allerminst zeker.

Aanstaande zaterdag staat er voor de landelijk spelende teams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur, behalve het damesteam dat al om 13.00 uur start. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - Dedemsvaart 1;
Scyedam heren 1 - Red Stars 1 uit Venray;
Scyedam heren 2 - Rijnsoever 1 uit Katwijk;
Scyedam heren 3 - Belcrum 1 uit Breda.

Het damesteam bestaat dit seizoen uit Daniëlle Maas, Mylena Maitimu, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Na zeven speelronden in de najaarscompetitie staat ons damesteam nog steeds ruim aan kop in hun eerste divisie poule. Na deze competitie is er overigens geen promotie uit de eerste divisie, omdat de eredivisie over het gehele wedstrijdseizoen (najaar en voorjaar) wordt gespeeld. Belangrijk is om te eindigen bij de eerste drie teams, die in het voorjaar met de nummers 1 t/m 3 van de andere eerste divisie poule strijden om promotie naar de eredivisie.
Met 51 punten hebben de dames acht punten voorsprong op het op de tweede plaats staande Dedemsvaart. De uitwedstrijd tegen de opponent van zaterdag werd met 6-4 verloren. Charell Schoonbrood zorgde met twee enkelspeloverwinningen voor de helft van de Schiedamse score, Sandra Meeuwsen en Patricia Smith wonnen allebei eenmaal.
Dedemsvaart staat dus op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand met 43 punten. Het Overijsselse team bestaat uit Arina Both, Amanda van Dijk, Ellen van Eijk-Uythof, Chantal Knol, Yvon Pazie, Linda Stolk en Annemarie Zijnstra.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat dit seizoen uit Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. Onbedreigd aan kop in hun eerste divisie poule staat Salamanders uit Wateringen. Maar de strijd om de plaatsen 2 en 3 die in het voorjaar recht geven om met de nummers 1 t/m 3 uit de andere eerste divisie poule te strijden om promotie naar de eredivisie, is nog allerminst beslist. De tussenstand is op dit moment:

1. Salamanders 7 - 56
2. Disnierats 7 - 36
3. Scyedam 7 - 35
4. Scylla 3 - 7 - 31
5. Red Stars 7 - 28
6. SKF 7 - 24

De uitwedstrijd tegen Red Stars eindigde met 5-5 onbeslist. Nermin Smajic won in die wedstrijd tweemaal, Jeroen Bastiaansen en Laurens van Raadshooven eenmaal. Het vijfde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
De spelers van Red Stars zijn Ronald Bogaard, Frank van der Vleuten en Theo Boon.
De tussenstanden van deze thuiswedstrijd zullen live via internet te volgen zijn op onze site.

De spelers van het tweede herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Remco van der Does, Dario Prodanovic en Mark Spaargaren. Na zeven wedstrijden staat het team met 45 punten op de tweede plaats in hun derde divisie poule. De achterstand bedraagt, ondanks een knappe 6-4 overwinning in de laatste thuiswedstrijd op koploper DOV, nog altijd negen punten. De uitwedstrijd tegen het met 22 punten op de zesde plaats staande Rijnsoever werd met 3-7 gewonnen. In die wedstrijd won Thomas Baart zijn drie enkelspelen, Mark Spaargaren won tweemaal en Dario Prodanovic eenmaal. Het zevende punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.

Het derde herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. In de zeven gespeelde wedstrijden zijn 20 punten behaald waarmee de zesde en laatste plaats wordt ingenomen in hun derde divisie poule. De achterstand op de voor handhaving veilige vierde plaats is al opgelopen tot 14 punten, waardoor handhaving eigenlijk alleen nog in theorie mogelijk is. Tegenstander Belcrum is met 49 punten koploper in de poule. De uitwedstrijd in Breda werd ruim met 9-1 verloren. In die wedstrijd redde Stephan Pieters in de allereerste partij de spreekwoordelijke eer. Paul de Graaf en Bart Platzbeecker bleven met lege handen.