Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic winnen driemaal.

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam pakte afgelopen zaterdag een belangrijke 7-3 overwinning op Red Stars uit Venray. In deze wedstrijd bleven Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic ongeslagen. Laurens van Raadshooven zorgde voor het zevende punt voor de thuisclub. Door deze overwinning zijn de Schiedammers gestegen naar de tweede plaats in de tussenstand van hun eerste divisie poule.

In de openingswedstrijd had Jeroen Bastiaansen pas in de derde game enige tegenstand te dulden van invaller Patrick Zwiers. Nermin Smajic begon voortvarend in zijn wedstrijd tegen Theo Boon. Toch wist Boon een vijfde game af te dwingen, waarin Smajic orde op zaken stelde. Laurens van Raadshooven won de tweede game nipt van Frank van der Vleuten, waarna hij in de derde en vierde game knap terug knokte van een achterstand, maar hij trok toch aan het kortste eind. In het dubbelspel was de opstelling erg bepalend voor het scoreverloop. In de beslissende vijfde game leken Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic op 6-2 de beste winstkansen te hebben. Daar dachten Theo Boon en Frank van der Vleuten echter anders over en zij wisten de partij nog binnen te slepen. Door een eenvoudige winstpartij van Nermin Smajic tegen Patrick Zwiers kwam de thuisclub bij de pauze met 3-2 weer op voorsprong.

Na de onderbreking vergrootte Jeroen Bastiaansen de voorsprong door een overtuigende overwinning op Frank van der Vleuten. Laurens van Raadshooven toonde vervolgens zijn veerkracht na een 2-0 achterstand in games tegen Theo Boon. Hij knokte zich terug in de wedstrijd en leek op 8-4 in de vijfde game de partij te gaan winnen. Ditmaal kwam Boon goed terug en hij won de wedstrijd alsnog. Daarna liep de thuisclub verder uit door winstpartijen van achtereenvolgens Nermin Smajic tegen Frank van der Vleuten, Laurens van Raadshooven tegen Patrick Zwiers en in de slotpartij van Jeroen Bastiaansen tegen Theo Boon. Hiermee werd de eindstand bepaald op 7-3.

Gedetailleerde uitslagen:
Jeroen Bastiaansen Patrick Zwiers 11-6 11-6 11-9 . . 1-0
Nermin Smajic Theo Boon 11-5 11-7 10-12 9-11 11-4 1-0
Laurens van Raadshooven Frank van der Vleuten 3-11 15-13 9-11 9-11 . 0-1
Bastiaansen/Smajic Boon/Van der Vleuten 11-7 2-11 11-2 8-11 12-14 0-1
Nermin Smajic Patrick Zwiers 11-4 11-3 11-5 . . 1-0
Jeroen Bastiaansen Frank van der Vleuten 11-6 11-3 11-6 . . 1-0
Laurens van Raadshooven Theo Boon 8-11 8-11 11-7 11-5 9-11 0-1
Nermin Smajic Frank van der Vleuten 8-11 11-5 11-8 11-8 . 1-0
Laurens van Raadshooven Patrick Zwiers 11-8 11-6 11-8 . . 1-0
Jeroen Bastiaansen Theo Boon 11-7 11-6 12-10 . . 1-0
Totaal 7-3

Winst reserves Scyedam op hekkensluiter
De reserves van Scyedam behaalden zaterdag een ruime 7-3 overwinning op hekkensluiter Rijnsoever uit Katwijk. Wederom had Thomas Baart met drie enkelspeloverwinningen en winst in het dubbelspel aan de zijde van Remco van der Does een groot aandeel in de zege voor de thuisclub. Dit was deze najaarscompetitie al de zesde wedstrijd dat Thomas Baart ongeslagen bleef. Remco van der Does won tweemaal in het enkelspel en Dario Prodanovic was verantwoordelijk voor het zevende punt van de Schiedammers.

Damesteam Scyedam ondanks kansloze nederlaag nog aan kop
Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam had zaterdag met een 2-8 nederlaag bijzonder weinig in te brengen in de wedstrijd tegen concurrent Dedemsvaart. Pas op een 0-4 achterstand kon Charell Schoonbrood het eerste punt voor de thuisclub laten aantekenen door winst in haar wedstrijd tegen Linda Stolk. Op een 1-6 tussenstand was Charell Schoonbrood ook verantwoordelijk voor het tweede punt door winst op Arina Both. Mylena Maitimu en Patricia Smith bleven met lege handen. Het dubbelspel van Sandra Meeuwsen en Patricia Smith kon eveneens niet in winst worden omgezet. Door deze nederlaag is Dedemsvaart de koppositie van de dames van Scyedam tot op twee punten genaderd.