Hoofdrol voor Bastiaansen bij afgetekende overwinning.

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam boekte afgelopen zaterdag een uitstekende 2-8 overwinning in de uitwedstrijd in Leiden tegen Scylla 3. Belangrijkste aandeel in de zege had Jeroen Bastiaansen die zijn drie enkelspelen won en samen met Nermin Smajic het dubbelspel binnensleepte. Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic moesten alleen hun meerdere erkennen in Joey Boekkooi. Door de overwinning eindigen de heren van Scyedam als tweede in hun eerste divisie poule. Met kampioen Salamanders en nummer drie Disnierats plaatsen zij zich voor de promotiegroep eerste divisie waarin in het voorjaar wordt gestreden om promotie naar de eredivisie. De teams uit de andere eerste divisie poule die zich hiervoor plaatsen, zijn Pecos, Hercules en Avanti.

In de openingswedstrijd had Nermin Smajic in de eerste game de nodige moeite met Joost van Santen. Nadat hij deze nipt won was de tegenstand van Van Santen gebroken. Tegen kopman Joey Boekkooi verloor Jeroen Bastiaansen de eerste game met minimaal verschil, maakte overtuigend gelijk, waarna Boekkooi weer op voorsprong kwam. Bastiaansen trok de stand weer recht en liep in de beslissende vijfde game snel uit naar 3-8. Boekkooi kwam met 7-8 nog dichtbij, maar met drie punten op rij maakte Bastiaansen de partij uit. Laurens van Raadshooven won zijn eerste game met 4-11 ruim van Robbert van Dijk, die in de volgende game met dezelfde cijfers de stand gelijktrok. De derde game ging lang gelijk op, maar Van Raadshooven trok aan het langste eind. In de vierde game kwam Van Raadshooven al snel op voorsprong en trok de partij naar zich toe. In het dubbelspel wonnen Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic de eerste twee games en ging de derde game naar Joey Boekkooi en Joost van Santen. In de vierde game waren de teams erg aan elkaar gewaagd, maar uiteindelijk ging deze nipt naar de thuisclub. In de vijfde game maakten Bastiaansen en Smajic op een 6-5 voorsprong de partij met vijf punten op rij uit. Met de 0-4 tussenstand hadden de Schiedammers de punten behaald die nodig waren om Scylla voor te blijven in de stand. In zijn wedstrijd tegen Joey Boekkooi kon Nermin Smajic maar één game winnen, waardoor bij de pauze een 1-4 tussenstand op het scorebord stond.

Na de onderbreking benutte Laurens van Raadshooven in de eerste game zijn derde gamepoint tegen Joost van Santen, waarna deze de stand gelijktrok en in de derde game op 9-7 op weg leek naar een voorsprong. Van Raadshooven dacht daar echter anders over en trok met vier punten de game naar zich toe, waarna hij ook de vierde game in zijn voordeel wist te beslissen. Jeroen Bastiaansen boekte een regelmatige overwinning tegen Robbert van Dijk, waarna Laurens van Raadshooven zijn meerdere moest erkennen in Joey Boekkooi. Nermin Smajic moest alleen de derde game afstaan in zijn wedstrijd tegen Robbert van Dijk. In de laatste wedstrijd won Jeroen Bastiaansen de eerste twee games overtuigend, waarna Joost van Santen de derde game binnen sleepte. In de vierde game kwam Bastiaansen op 10-9 voor het eerst op matchpoint, waarna hij het vierde wist te verzilveren. Hiermee bepaalde hij de eindstand op 2-8.

Gedetailleerde uitslagen:

Joost van Santen - Nermin Smajic: 12-14, 8-11, 4-11, 0-1