Heren 1 richt zich op bereiken tweede plaats.

Aanstaande zaterdag spelen de in de landelijke competitie uitkomende seniorenteams van Scyedam een thuiswedstrijd. Dit is de laatste ronde van de eerste helft van de voorjaarscompetitie. Het damesteam en heren 1 moeten in hun eerste divisie poule kampioen worden om direct te promoveren naar de eredivisie; een tweede kans is voor de nummer 2 die een beslissingswedstrijd speelt om promotie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 12.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
  • Scyedam dames 1 - Docos/Wolkyshop.nl 1 uit Leiden
  • Scyedam heren 1 - Hercules 1 uit Terborg
  • Scyedam heren 2 - SKF 4 uit Veenendaal

Daarnaast in de eerste klasse van de afdelingscompetitie:
  • Scyedam heren 3 - Alexandria ’66 5 uit Rotterdam

Het damesteam van Scyedam bestaat deze voorjaarscompetitie uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. In de vier wedstrijden tot nu toe wonnen de dames tweemaal en speelden tweemaal gelijk. Hierdoor wordt met 25 punten de tweede plaats ingenomen in de voorlopige tussenstand en de achterstand op koploper De Treffers bedraagt slechts drie punten.
Docos/Wolkyshop.nl staat met 9 punten laatste in de eerste divisie poule. Het team uit Leiden bestaat uit de speelsters Sophie Dijkers, Stefanie van Genegen, Janneke de Geus, Nadia Huizer en Romy Vastenburg.

De spelers van het eerste herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. Na tweemaal een gelijkspel, een kleine nederlaag tegen koploper Salamanders, werd vorige week tegen Disnierats met 7-3 de eerste overwinning van het seizoen binnengehaald. Na vier wedstrijden staat het eerste herenteam 21 punten derde in de voorlopige tussenstand met twee punten achterstand op Pecos. De achterstand op koploper Salamanders is al opgelopen tot 10 punten. Het behalen van de tweede plaats is daarmee nog een reële doelstelling.
Tegenstander Hercules staat momenteel met 18 punten op de vierde plaats. Het team uit Terborg bestaat uit Jelle Bosman, Martin Brinkhoff, Jurgen Pastoors en Gerko Wiemer.

Het tweede herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Met 16 punten uit vier wedstrijden staan de reserves van Scyedam zesde en laatste in de voorlopige tussenstand in hun derde divisie poule. De onderlinge verschillen in hun poule zijn echter bijzonder klein: de koplopers HTC 1 en Tempo-Team 2 staan met 22 punten slechts zes punten voor.
Tegenstander SKF 4 staat met 21 punten op een gedeelde derde plaats.