Kopman Nermin Smajic blijft aan de kant.

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam ging afgelopen zaterdag flink onderuit in de thuiswedstrijd tegen Hercules uit Terborg. Bij de thuisclub kwam Nermin Smajic niet in actie. Jeroen Bastiaansen was als enige succesvol in een enkelspel: hij won in vier games van Jurgen Pastoors. Het tweede punt kwam uit het prima dubbel bestaande uit Thomas Baart en Laurens van Raadshooven die in vier games wisten te zegevieren.

In de openingswedstrijd leed Laurens van Raadshooven, ondanks eenmaal gamewinst, een regelmatige nederlaag tegen verdediger Herm Aalders. Jeroen Bastiaansen opende sterk in de eerste game tegen Jurgen Pastoors, verloor de tweede game nipt, maar pakte daarna de draad goed op en bracht de partijen weer op gelijke hoogte. Thomas Baart had daarna geen antwoord op het spel van Jelle Bosman en moest in drie games buigen. Het jeugdige dubbel Thomas Baart en Laurens van Raadshooven van de thuisclub toonde weinig ontzag voor Jelle Bosman en Jurgen Pastoors. Zij namen brutaal een 2-0 voorsprong in games voordat Bosman en Pastoors iets konden terugdoen. Baart en Van Raadshooven lieten zich daardoor echter niet van de wijs brengen en trokken de vierde game en daarmee de partij naar zich toe.

Jeroen Bastiaansen had het lastig tegen verdediger Herm Aalders. Op een 0-2 achterstand in games behaalde hij eenmaal een ruime gamewinst. Aalders zetten orde op zaken en bracht de bezoekers weer op voorsprong. Daarmee kwam de stand bij de pauze op 2-3 voor Hercules.

Na de onderbreking leek Laurens van Raadshooven na een 0-2 achterstand in games en op 9-10 tegen een regelmatige nederlaag op te lopen tegen Jelle Bosman. Hij werkte het matchpoint echter weg en won de game alsnog. De vierde game won Van Raadshooven overtuigend, maar in de beslissende vijfde game zette Bosman orde op zaken en hij won alsnog. In de eerste game startte Thomas Baart sterk tegen Jurgen Pastoors, maar hij wist driemaal een gamepoint niet te verzilveren. Daarna won hij nog wel nipt de derde game, maar in de vierde trok Pastoors de partij eenvoudig naar zich toe. Daarna liep Jeroen Bastiaansen tegen een regelmatige nederlaag in drie games aan tegen Jelle Bosman. Thomas Baart verloor de eerste twee games tegen Herm Aalders en leek op 8-10 in de derde de partij te verliezen. Hij knokte zich echter terug en sleepte de game nog binnen. Aalders herpakte zich echter en trok de partij in de vierde game naar zich toe. In de laatste partij kwam Laurens van Raadshooven met 0-2 in games achter tegen Jurgen Pastoors en leek op 7-10 tegen een eenvoudige nederlaag op te lopen. Ook hij knokte zich echter terug en wist de game nog te winnen. In de vierde game kwam hij al snel met 3-8 achter waarna Pastoors de eindstand van de wedstrijd bepaalde op 2-8.

Spelers Scyedam

A - Y 8-11 8-11 14-12 7-11 - 0-1
Einduitslag 2-8

Flinke nederlaag reserves Scyedam

De reserves van Scyedam liepen voor de tweede maal dit seizoen tegen een flinke nederlaag aan. Het vierde team van SKF uit Veenendaal behaalde met 2-8 een ruime overwinning. De punten voor de thuisclub kwamen op naam van Kees de Koning en Bart Platzbeecker die allebei eenmaal wonnen. Stephan Pieters bleef met lege handen. In de tussenstand in hun derde divisie poule staan zij halverwege de voorjaarscompetitie nog steeds op de zesde en laatste plaats.

Dames Scyedam medekoploper door ruime winst

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam behaalde zaterdag weer een ruime 8-2 overwinning in de thuiswedstrijd tegen het Leidse Docos/Wolkyshop.nl. In haar eerste wedstrijd van het seizoen won Daniëlle Maas alle drie haar enkelspelen, net als Sandra Meeuwsen die zelfs geen game hoefde af te staan. Charell Schoonbrood deed daar met twee winstpartijen weinig voor onder. Het tweede tegenpunt liepen de dames van Scyedam op in het dubbelspel, waarin Sandra Meeuwsen en Charell Schoonbrood moesten buigen voor Sophie Dijkers en Romy Vastenburg. Door een gelijkspel van concurrent De Treffers uit Roelofarendsveen deelt het damesteam van Scyedam de koppositie in hun eerste divisie poule met 33 punten uit vijf wedstrijden.