Winst in finale op Ana Gogorita.

Zondag heeft Britt Eerland voor het eerst de titel gepakt in het enkelspel bij de Nederlandse Kampioenschappen. In de finale van de NK in het Landstede Sportcentrum in Zwolle was de voor Scyedam uitkomende Britt Eerland met 4-2 te sterk voor Ana Gogorita van Dozy Den Helder/Noordkop.

Op zaterdag zag het daar overigens nog niet naar uit: in haar eerste wedstrijd tegen de als elfde geplaatste Tanja Helle van Amsterdam kwam Eerland met 3-0 in games achter. Ze sleepte deze wedstrijd alsnog uit het vuur, waarna later op zaterdag door een 4-0 overwinning op Sophie Lucardie van TT Zwolle de halve finale werd bereikt.
Tegenstander in de halve finale op zondag was de als derde geplaatste Yana Timina van Amsterdam. In deze wedstrijd won Britt Eerland de eerste twee games voordat Timina iets terug kon doen. Nadat Eerland de vierde game nipt met 14-12 wist te winnen, was de tegenstand van Timina gebroken (11-9, 11-8, 9-11, 14-12, 11-6).

In de finale was Ana Gogorita de verrassende tegenstander: regerend Nederlands kampioen Jie Li gaf voor de halve finale op met een blessure. De finale ging voor Britt Eerland voortvarend van start en zij stond al snel op een 3-0 voorsprong. Daarna wist Gogorita zich terug te knokken met tweemaal gamewinst. In de zesde game pakte Eerland weer het initiatief en pakte voor het eerst in haar carrière de titel in het enkelspel (11-7, 11-7, 11-6, 9-11, 10-12, 11-7).

Britt Eerland