Dames tegen concurrent voor het kampioenschap

Aanstaande zaterdag spelen de in de landelijke competitie uitkomende seniorenteams van Scyedam de laatste thuiswedstrijd van de voorjaarscompetitie. Na zaterdag spelen de teams nog twee uitwedstrijden. Het damesteam kan zaterdag in de wedstrijd tegen concurrent De Treffers een flinke stap zetten naar het kampioenschap, wat directe promotie naar de eredivisie zou betekenen. Voor heren 1 is een mogelijke promotie eigenlijk alleen nog theoretisch mogelijk.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 12.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - De Treffers 1 uit Roelofarendsveen;
Scyedam heren 1 - Salamanders 1 uit Wateringen;
Scyedam heren 2 - De Treffers 1 uit Roelofarendsveen.
Daarnaast in de eerste klasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 3 - Combat 1 uit Bleiswijk.

Het damesteam van Scyedam bestaat deze voorjaarscompetitie uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Door een 9 1 overwinning afgelopen zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Avanti is de voorsprong op directe concurrent De Treffers opgelopen tot vijf punten. Met 48 punten uit zeven wedstrijden staan onze dames nu op kop in hun eerste divisie poule.
De Treffers staat dus met 43 punten op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand. De uitwedstrijd eindigde in een 5-5 gelijkspel. Het team uit Roelofarendsveen bestaat uit de speelsters Maaike Dekkers, Nancy Koopman, Marjan Kret en Anissa Schoonbrood.

De spelers van het eerste herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. Door een ruime 2-8 nederlaag afgelopen zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Avanti is ons eerste herenteam nadrukkelijker op de vijfde plaats blijven staan in de voorlopige tussenstand. Uit de zeven gespeelde wedstrijden zijn 29 punten behaald. Daarmee is de achterstand op Avanti, dat op de tweede plaats staat die recht geeft op een beslissingswedstrijd om promotie, opgelopen tot elf punten.
Tegenstander Salamanders staat met 52 punten onbedreigd aan kop en stevent dus af op promotie naar de eredivisie. De uitwedstrijd werd met 6-4 gewonnen door de thuisclub. Het team uit Wateringen bestaat uit Casper ter Lüün, Jamshid Sedigh en Siem van der Valk.

Het tweede herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Afgelopen zaterdag werd een knappe 7 3 overwinning geboekt in de thuiswedstrijd tegen HTC. Met 26 punten uit zeven wedstrijden staan de reserves van Scyedam desondanks nog steeds zesde en laatste in de voorlopige tussenstand in hun derde divisie poule. De uitwedstrijd tegen De Treffers leverde een 5-5 puntendeling op.