Damesteam kwam al tweemaal in actie

Afgelopen weekend is de najaarscompetitie gestart voor de in de landelijke competitie spelende seniorenteams van Scyedam met een uitwedstrijd. Het eerste damesteam is intussen zelfs al tweemaal in actie gekomen: ging de eerste uitwedstrijd een week eerder tegen landskampioen Dozy Den Helder/Noordkop met 6-0 verloren, afgelopen zondag leverde de wedstrijd tegen VTV in Nieuwegein een nederlaag met dezelfde cijfers op. Het eerste herenteam begon de competitie afgelopen zaterdag met een kleine 6-4 nederlaag tegen Avanti. Aanstaande zaterdag staat er voor deze teams een thuiswedstrijd op het programma.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.

De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:

Scyedam dames 1 - Hilversum 1;

Scyedam heren 1 - TTC Middelburg 1.

Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:

Scyedam heren 3 - Docos Wolkyshop.nl uit Leiden.

Het damesteam van Scyedam komt na het kampioenschap in de voorjaarscompetitie in de eerste divisie dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie. De eredivisie dames wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar worden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie. Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith.

Tegenstander Hilversum speelde afgelopen zaterdag met 3-3 gelijk tegen Scylla uit Leiden. Het team van Hilversum bestaat uit de speelsters Lisette van Es, Kim Hergelink, Heleen Hop, Sharon Janssen en Marianna Rolikova.

Het eerste herenteam is ten opzichte van de voorjaarscompetitie versterkt met Emanuel Martins Ferreira, die is overgekomen van Twentyone Up uit Rotterdam. Laurens van Raadshooven komt komend seizoen niet in actie. Het team is verder ongewijzigd en bestaat naast Emanuel uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic. In de voorjaarscompetitie is dit team op de vijfde plaats geëindigd in de promotiegroep van de eerste divisie. In de eerste wedstrijd afgelopen zaterdag won Thomas tweemaal en zorgden Emanuel en Jeroen met eenmaal winst voor de overige punten.
Tegenstander TTC Middelburg verloor afgelopen zaterdag ook met minimale cijfers van Disnierats uit Hoorn (4-6). Het team van Middelburg bestaat uit Arjan Huiden, Elwin Huiden en Sören de Witte.